گزارش توجیهی ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

© Photo / IRNAگزارش توجیهی ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
گزارش توجیهی ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم ایران در آژانس انرژی اتمی در گزارشی زمینه‌ها و دلایل تصویب قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها" را به اطلاع کشورهای عضو این آژانس رساند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و همچنین نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام داشت که زمینه‌ها و دلایل تصویب "قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران"، طی گزارش توجیهی به اطلاع آژانس و کشورهای عضو رسیده است.

هشدار مجلس ایران به دولت: تحریم‌ها لغو نشوند، بازرسان آژانس باید اخراج شوند - اسپوتنیک ایران
هشدار مجلس ایران به دولت: تحریم‌ها لغو نشوند، بازرسان آژانس باید اخراج شوند

غریب آبادی تصریح کرد: در این گزارش همچنین آمده است که تصویب قانون اقدام راهبردی، در واقع یک واکنش راهبردی و کالیبره شده نسبت به اقداماتی است که دولت ترامپ طی چند سال گذشته و در سایه بی اقدامی برخی طرف‌های برجامی علیه ملت ایران اتخاذ کرد، با این هدف که فرصت دیگری را برای نجات برجام از طریق لغو تحریم‌ها فراهم کند تا تعادل از دست رفته در برجام نیز بازگردد.

این بخشی از این گزارش به "وخیم‌تر شدن شرایط برجام در اثر عدم اجرای تعهدات طرف‌های اروپایی از جمله در زمینه‌های مالی، بانکی، بیمه، تجارت، انرژی، سرمایه گذاری و … و عدم بهره مندی عملی ایران از توافق هسته‌ای" اشاره شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала