واکنش ارتش ایالات متحده به شبیه سازی حمله به ناوهای هواپیمابر آمریکایی در چین

© AP Photoواکنش ارتش ایالات متحده به شبیه سازی حمله به ناوهای هواپیمابر آمریکایی در چین
واکنش ارتش ایالات متحده به شبیه سازی حمله به ناوهای هواپیمابر آمریکایی در چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرماندهی نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا در منطقه هندوپاسیفیک در بیانیه ای اعلام کرد: هواپیماهای نیروی هوایی چین که حمله به یک ناو گروه نیروی دریایی ایالات متحده با جلوداری ناو هواپیما بر را در نزدیکی تایوان شبیه سازی کردند ، هیچ تهدیدی را نمی توانند ایجاد نمی کنند.

به گزارش اسپوتنیک،  پیش از این ، روزنامه فایننشال تایمز با استناد به اطلاعات آمریكا و متحدانش گزارش داده بود كه هواپیماهای چینی 23 ژانویه در حین رزمایش در حوزه عملکرد دفاع هوایی تایوان، ناو گروه شبیه سازی شده نیروی دریایی ایالات متحده با جلوداری ناو هواپیما بر "تئودور روزولت" را به عنوان هدف فرضی انتخاب کرده بودند. به گفته افراد آشنا با اطلاعات آمریكا و متحدانش ، خلبانان بمب افكن های جت X-H-6 نیروی هوایی چین پرتاب موشک ضد كشتی به سوی  ناو هواپیمابر آمریکایی را تمرین كردند.

اعزام 4 بمب‌افکن هسته‌ای آمریکا به هندوپاسیفک  - اسپوتنیک ایران
اعزام 4 بمب‌افکن هسته‌ای آمریکا به هندوپاسیفک

در بیانیه فرماندهی نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا در منطقه هندوپاسیفیک آمده است: " ناو گروه تحت رهبری ناو هواپیمابر تئودور روزولت از نزدیک کلیه فعالیتهای ارتش آزادیبخش خلق چین و نیروی هوایی چین را رصد می کند و آنها هیچگاه خطری را برای کشتی ها ، هواپیماها یا ملوانان نیروی دریایی ایالات متحده ایجاد نکرده اند".

این فرماندهی افزود: "این اقدامات منعکس كننده تلاشهای مداوم ارتش چین برای استفاده از نیروهای مسلح خود به عنوان ابزاری برای ترساندن یا تحمیل اراده خود در آبهای بین المللی و حریم هوایی است"

یک منبع در دولت ایالات متحده به رویترز گفت ، هواپیماهای چینی کمتر از 250 مایل دریایی به ناوهای نیروی دریایی ایالات متحده نزدیک نشده اند.

پیش از این ، ند پرایس ، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود که  به عقیده واشنگتن ، چین به وارد کردن فشارهای نظامی بر تایوان ادامه می دهد. وی همچنین گفت که ایالات متحده به کمک به تایوان در امور دفاعی و حمایت از حل مسالمت آمیز اختلافات این منطقه با سرزمین اصلی چین ادامه خواهد داد. ایالات متحده در شرایط تنش میان تایپه و پکن که ادعا می کند تایوان یکی از استان های چین است میلیاردها دلار اسلحه به تایوان میفروشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала