صالحی: ایران به میدان کوانتوم وارد شد

© AP Photo / Ebrahim Norooziصالحی: ایران به میدان کوانتوم وارد شد
صالحی: ایران به میدان کوانتوم وارد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت: تابستان آینده بین برج میلاد و برج آزادی آزمایش کوانتومی را برقرار می‌ کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، علی ‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در حاشیه سومین آزمایش انتقال اطلاعات به روش کوانتومی در برج میلاد تهران گفت: کلید ورود به فناوری کوانتومی درهم تنیدگی ذرات نور است.

 صالحی: بی‌اعتمادی ما به آمریکا براساس واقعیت‌هاست - اسپوتنیک ایران
صالحی: بی‌اعتمادی ما به آمریکا براساس واقعیت‌هاست

وی افزود: بعد از در هم تنیدگی باید بتوان جفت فوتون‌ ها را تولید کنیم و ما در سال ۹۷ این کار را انجام دادیم که در بین کشورهای اسلامی و در حال توسعه ایران سرآمد است. بعد از تولید جفت فوتون ‌ها باید این دو را از هم جدا کنیم و بعد از آن هر اتفاقی برای یک جفت بیفتاد، جفت دیگر تمام اتفاقات را در می ‌آید و ارتباط بین آنها برقرار می ‌شود. اگر این فاصله سال نوری باشد باز هم همین اتفاق بین دو فوتون در لحظه اتفاق می‌ افتد.

صالحی ادامه داد: به گفته انیشتین این یک بحث شبح وار بوده است اما اکنون به امری قابل دسترس تبدیل شده است و ایران هم به این میدان آمده است.

صالحی گفت: فوتون‌ها در ذات ‌شان کلید رمزنگاری دارند.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: سال آینده با فیبر نوری این کار را در ۲۰ فروردین انجام می ‌دهیم و این مساله می ‌تواند در نیروهای مسلح و سیستم ‌های اطلاعاتی و مخابراتی و کسانی که نیاز دارند اطلاعاتشان برای ارسال رمزگذاری شود بدون نگرانی از هک شدن استفاده شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала