استقرار گنبد آهنین اسرائیل در کشورهای عربی خلیج فارس

© Photo / Public Domainاستقرار گنبد آهنین اسرائیل در کشورهای عربی خلیج فارس
استقرار گنبد آهنین اسرائیل در کشورهای عربی خلیج فارس
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هاآرتص اطلاع داد که اسرائیل برای استقرار سامانه گنبد آهنین در برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و خاورمیانه موافقت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هاآرتص در گزارش روز یکشنبه خود نوشت که پیش بینی می شود ایالات متحده به زودی با موافقت اسرائیل باتری های موشک های رهگیر سامانه گنبد آهنین را در برخی کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای خاورمیانه و اروپا مستقر نماید. 

موافقت اسرائیل با این اقدام به دنبال امضای توافق عادی سازی میان این رژیم و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس (امارات و بحرین) در کنار قراردادهای تسلیحاتی بزرگ میان آمریکا با عربستان و امارات انجام می شود.

روزنامه هاآرتص خاطر نشان کرد: سامانه دفاع موشکی وابسته به وزارت جنگ رژیم اسرائیل سه هفته قبل دومین باتری گنبد آهنین را تحویل وزارت دفاع آمریکا داد. این سامانه از هفت باتری تشکیل شده است که توسط شرکت سامانه های دفاعی «رافائل» رژیم اسرائیل و با حمایت مالی آمریکا تولید می شود.

آمریکا برای اسرائیل گنبد آهنین می سازد  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آمریکا برای اسرائیل "گنبد آهنین" می سازد

منابع اسرائیلی خبر دادند که آمریکایی‌ها سامانه گنبد آهنین را تحویل گرفته و ایالات متحده موافقت مسئولان ارشد اسرائیل برای استقرار این سامانه در پایگاه های نظامی آمریکا در شماری از کشورها از جمله در خاورمیانه و اروپا را کسب کرده است.

بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل در مراسم تحویل این باتری ها گفت: من مطمئنم که این سامانه به ارتش آمریکا در دفاع از نیروهایش علیه تهدیدات بالستیکی و هوایی کمک خواهد کرد.

طبق گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص، مسئولان اسرائیل از اعلام نام کشورهایی که قرار است سامانه گنبد آهنین در آنها مستقر شود امتناع کردند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала