انفجار در پتروشیمی بجنورد + ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / انفجار در پتروشیمی بجنورد + ویدئو
انفجار در پتروشیمی بجنورد + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اثر انفجار سیستم بخار پتروشیمی بجنورد بخار سفید رنگی در این منطقه به هوا برخاسته است.

به گزارش اسپوتنیک، بخشی از سیستم بخار پتروشیمی بجنورد که در فاصله ۱۷ کیلومتری این شهر قرار دارد، منفجر شده است که بر اثر این انفجار بخار سفید رنگ آب در این منطقه به هوا برخاسته است.

به نقل از خبرگزاری مهر، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی پس از بازدید از محل این حادثه اظهار داشت: گزارشات اولیه حاکی از آن است که بروز نقص فنی در سیستم انتقال بخار آب سبب انفجار شده است اما تیم کارشناسی در حال بررسی است و امشب نیز جلسه‌ای برای بررسی علت حادثه تشکیل و گزارش قطعی آن اعلام خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: این حادثه خوشبختانه خسارت جانی نداشته و خسارت مالی هم در حال برآورد است.

به نقل از خبرگزاری برنا، جواد نظری، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در این خصوص بیان داشت: علت بروز این حادثه، یخ زدگی تجهیزات بود، زیرا این مخازن با توجه به قطعی گاز از کار افتاده و متوقف شده بود و امروز که برای از سرگیری تولید در حال آماده سازی بود، به علت یخ زدگی، دچار انفجار شد.

نظری با بیان اینکه بویلری که دچار حادثه شده، در ابتدای خط دیگ آمونیاک بوده است، گفت: در این سانحه، به دیگ آمونیاک مجتمع آسیبی نرسیده است. او افزود: اکنون دودی غلیظ در آسمان محل حادثه مشاهده می شود که این دود، بخار آمونیاک نیست بلکه بخار آب است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала