هشدار دانشمندان چینی درباره عواقب فاجعه بار همه‌گیری

© AP Photo / Ng Han Guanهشدار دانشمندان چینی درباره عواقب فاجعه بار همه‌گیری
هشدار دانشمندان چینی درباره عواقب فاجعه بار همه‌گیری  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان چینی با بررسی تحولات پیرامون ویروس کرونا درباره عواقب فاجعه بار آن هشدار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، تعداد جان باختگان ویروس کرونا در جهان تا ماه مارس 2021 می تواند به 5 میلیون نفر برسد. چنین داده هایی توسط محققان چینی در پیش بینی درباره پیامدهای جهانی بیماری همه گیر COVID-19 در سال 2021 ارائه شده است.

به گزارش South China Morning Post ، تأثیر جهانی شیوع ویروس کرونا در سال 2021 ممکن است از سال گذشته بدتر باشد. در حال حاضر، تقریباً 2 میلیون مرگ ناشی از کرونا در جهان وجود دارد، دانشمندان معتقدند که تعداد کشته شدگان می تواند به 5 میلیون نفر برسد.

زمان مصونیت جهانی در برابر کرونا اعلام شد  - اسپوتنیک ایران
زمان مصونیت جهانی در برابر کرونا اعلام شد

یک دانشمند گفت: اگرچه چین تا حد زیادی کنترل همه گیری را در دست گرفته است، اما بسیاری از کشورها با شیوع و سویه های جهش یافته ویروس روبرو هستند.

در این مطالعه همچنین اشاره شده است که بیش از 92 میلیون مورد از این بیماری در سراسر جهان وجود دارد، اما به گفته کارشناسان چینی، این تعداد در اوایل ماه مارس ممکن است به 170 میلیون نفر برسد، در حالی که بیشترین ضربه در این زمینه به ایالات متحده وارد می‌شود.

در بدترین حالت، تعداد موارد ویروس کرونا در ایالات متحده می تواند به 32 میلیون و در هند، برزیل و روسیه - به ترتیب 15.5، 15 و 6 میلیون نفر برسد.

در بهترین حالت، اگر دولت ها اقدامات موثری برای مقابله با بیماری همه گیر انجام دهند، مردم از قوانین پیروی می کنند و برنامه های واکسیناسیون در مقیاس گسترده به اجرا در آیند، تا اوایل ماه مارس تعداد مرگ ناشی از ویروس کرونا در جهان فقط 300 هزار نفر افزایش می یابد.

محققان بر این باورند که بهترین سلاح چین در برابر بیماری همه گیر، مهار است . با این حال، ویروس SARS-CoV-2 به همان روش آنفولانزا در حال پیشروی است: اگر موفق به سازگاری با بدن انسان شود، می تواند در میان مردم پنهان شود و هر فصل ظاهر شود.

در 14 ژانویه، مایکل رایان، مدیر برنامه اضطراری سازمان بهداشت جهانی (WHO) گفت که سال دوم شیوع ویروس کرونا می تواند از سال اول سخت تر باشد . به گفته این متخصص، بروز COVID-19 دوباره به اوج خود رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала