واکنش جهانپور به مصوبه لغو اجبار در غربالگری‌های دوران بارداری

© Photo / IRNAواکنش جهانپور به مصوبه لغو اجبار در غربالگری‌های دوران بارداری
واکنش جهانپور به مصوبه لغو اجبار در غربالگری‌های دوران بارداری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران به مصوبه اخیر مجلس در خصوص لغو اجبار در غربالگری‌های دوران بارداری واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در واکنش به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص لغو اجبار در غربالگری‌های دوران بارداری اظهار داشت: غربالگری بیماری‌های ژنتیکی جنین هیچگاه اجباری نبوده است.

جهانپور در توئیتی نوشت: وزارت بهداشت بعنوان تولیت سلامت در قبال تولد کودکان سالم و سلامت نسل آینده، خود را مسوول می‌داند، غربالگری بیماری های ژنتیکی که برپایه شواهد علمی و فناوری های موجود، پیشگیری از آن میسر باشد، سیاستی در راستای ارتقای سلامت عمومی است، همزمان وزارت بهداشت خود را در قبال و گسترش فرهنگ خانواده سالم ادا نموده و آن را ارتقا خواهد داد.

سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران در ادامه افزود: غربالگری بیماری‌های ژنتیکی جنین هیچگاه اجباری نبوده و دستورالعمل وزارت بهداشت در این رابطه با مشارکت آگاهانه و داوطلبانه والدین، عملی شده و البته نقش موثری در کاهش موارد تولید بیماری‌های ژنتیکی از جمله سندرم داون و ... داشته و خواهد داشت.

وی در پایان بیان داشت: همه در قبال جمعیت و سلامت جمعیت در چارچوب دستاوردهای دانش نوین بشری مسوولیم، نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم.

کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران روز گذشته در توییتی نوشت: "عرض تبریک به مادران و پرسنل خدوم وزارت بهداشت بلاخره با تلاش برخی از نمایندگان انقلابی مجلس اجبار به غربالگری مادر و پزشکان با تجویزهای غیراستاندارد و غیرمتقن علمی (که باعث قتل جنین می‌شد) برداشته شد. حالا دیگر هیچ پزشک و مادری مجبور به غربالگری و کشتن جنین نیست."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала