رضایی: پول ملی، امنیت و انتقال بین نسلی چالش‌های مهم پیش روی ایران هستند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رضایی: پول ملی، امنیت و انتقال بین نسلی چالش‌های مهم پیش روی ایران هستند
رضایی: پول ملی، امنیت و انتقال بین نسلی چالش‌های مهم پیش روی ایران هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران کاهش ارزش پول ملی، امنیت در برابر اسرائیل و انتقال بین نسلی را سه چالش مهم پیش روی کشورش دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران اظهار داشت: نقدینگی مسئله مهمی است که طی سه سال آینده دو برابر می‌شود، یعنی طی سه سال، اندازه پنجاه سال پول منتشر می‌شود. این دریای عظیمی است که وارد اقتصاد کشور خواهد شد. آیا همین مقدار تولید افزایش می‌یابد تا قیمت‌ها کنترل شود؟ از طرفی ده سال است رشد سرمایه‌گذاری ما منفی شده و این موضوع فوق‌العاده خطرناک است.

ربیعی: حفظ ارزش پول ملی یکی از ویژگی‌های بودجه سال ۱۴۰۰ است - اسپوتنیک ایران
ربیعی: حفظ ارزش پول ملی یکی از ویژگی‌های بودجه سال ۱۴۰۰ است

رضایی با اشاره به کاهش ارزش پول ملی ایران افزود: باید برای همه این مشکلات فرمول پیدا کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، چالش دوم پیش روی کشورش را موضوع امنیت دانست و تصریح کرد: برای اولین‌بار پس از چهل سال، اسرائیل دارد در منطقه پایگاه می‌زند و‌ خود را به مرزهای ما می‌چسباند.

وی، سومین موضوع را "انتقال بین نسلی" دانست و بیان داشت: یعنی نسل اول و دوم انقلاب تا ده سال آینده بیشتر نمی‌توانند نقش‌آفرینی داشته باشند. در چنین شرایطی نسل سوم و‌ چهارم انقلاب می‌خواهد در دهه‌ای که سخت‌ترین دهه انقلاب است، امور را در دست بگیرند. این موضوع مهمی است که باید آن‌ها را توانمند و آماده پذیرفتن مسؤلیت‌ها نمود.

رضایی گفت: باید طی بیست سال گذشته انتقال بین نسلی انجام می‌شد، وقتی نمانده است و حالا که این موضوع از بیست سال قبل شروع نشده، باید در همین ده سالی که نسل اول و دوم می‌توانند نقش‌آفرینی کنند انجام شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران افزود: در همه این مسائل مهمی که ذکر شد، هم تهدید وجود دارد هم فرصت. در اقتصاد و موضوع نقدینگی اگر مردم اطمینان کنند که تولید راه می‌افتد پول‌های خود را به سمت سرمایه‌گذاری سوق می‌دهند و دارایی‌های غیر مولد، مولد می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала