اثر بخشی شروع درمان کرونا با پلاسما در مبتلایان مسن

© Sputnik / Shiva Abshenassاثر بخشی شروع درمان کرونا با پلاسما در مبتلایان مسن
اثر بخشی شروع درمان کرونا با پلاسما در مبتلایان مسن   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان در مورد اثربخشی درمان با پلاسمای حاصل از خون بیمارانی که از قبل بهبود یافته اند تحقیق کردند.

به گزارش اسپوتنیک، آزمایشات بالینی مربوط به داوطلبان مسن مبتلا به کووید-19 نشان داد که درمان اولیه پلاسما از خون بیماران بهبود یافته از کرونا می تواند مانع از شروع وضعیت وخیم در بیمار شود.

نشریه نیچر در این باره می نویسد: پلاسمای خون بیمارانی که قبلا بهبود یافته اند، حاوی آنتی بادی علیه ویروس کووید-19 است، اما درمان به این روش نتایج متفاوتی داشته است. بنابراین، برخی از دانشمندان نتیجه گرفته اند که برای موثر بودن پلاسما، باید آن را در مراحل اولیه کووید-19 به بیماران تزریق کرد.

محققان در بوینس آیرس آزمایشات بالینی گسترده ای را برای ارزیابی اثر درمانهای پلاسما 72 ساعت پس از شروع علائم انجام دادند. در میان شرکت کنندگان افراد بالای 75 سال و همچنین کسانی که بین 65 تا 74 سال داشتند نیز حضور داشتند. با این حال، آنها حداقل یک عارضه مزمن مانند دیابت داشتند. در تحقیقات مشخص شد که علائم شدید کووید-19 فقط در 16 درصد از 80 شرکت کننده ای که پلاسما دریافت کردند، شروع شد. در گروهی از همین تعداد بیمار که دارونما دریافت کردند علائم شدید بیماری در 31٪ آنها مشاهده شد. دانشمندان همچنین دریافتند که پلاسمای اهدایی که حاوی غلظت بالاتری از آنتی بادی ها علیه کووید-19 است، خطر بروز علائم شدید کووید-19 را بیشتر کاهش می دهد. این نشان می دهد که آنتی بادی هایی هستند که باعث اثر درمانی پلاسما در درمان می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала