وزیر نفت ایران: در مصرف گاز صرفه جویی کنید

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / وزیر نفت ایران: در مصرف گاز صرفه جویی کنید
 وزیر نفت ایران: در مصرف گاز صرفه جویی کنید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر نفت ایران خطاب به مردم ایران گفت، خواهشم این است یک تا دو درجه در مصرف گاز صرفه‌ جویی شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در آئین امضای قرارداد مرحله سوم طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار، گفت: در طرح‌های نگهداشت و تولید تصمیم گرفتیم تمام این قراردادها با پیمانکاران ایرانی امضا شود و پیوستی در آن قرار دادیم که تجهیزات از داخل تأمین شود و اکنون به ۷۲ درصد ارزشی ساخت داخل رسیدیم.

آتش‌ سوزی خط لوله گاز در آذربایجان - اسپوتنیک ایران
گاز مشترکان کم مصرف در ایران رایگان می شود

وی اضافه کرد: تمام منابع طرح‌های نگهداشت و تولید از بازار سرمایه تأمین می‌شود که این برای نخستین بار در صنعت نفت است. این قراردادهای در اوج تحریم‌ها و برای ایجاد امید و ایجاد کار برای پیمانکاران و سازندگان داخلی تدوین و امضا شده است. آرزوی‌ام است شرکت‌های استانی تقویت شود.

زنگنه اضافه کرد: در دوران تحریم بسیار سختی کشیدم؛ ملت بسیار سختی کشیدند. اما درس‌های بزرگی آموختیم و ظرفیت‌های بزرگی ایجاد شد که نمی‌توانیم درباره جزئیات آن بگویم. اما تحریم‌ها مردنی است. ما از این ظرفیت‌ها دست نمی‌کشیم. ظرفیت ما برای فروش نفت و دریافت پول نفت اصلاً با سال ۹۷ قابل مقایسه نیست. باید از ظرفیت‌هایی که در دوره تحریم ایجاد شده استفاده کنیم.

وزیر نفت ایران گفت: ما یکی از کشورهای هستیم که انرژی در آن زیاد هدر می‌رود بنابراین پیشنهاد می‌شود انرژی صرفه‌جویی شده از سوی دولت خریداری شود که کار مهمی است و از همه می‌خواهم هم‌فکری کنند.

زنگنه ادامه داد: تولید گاز کشور در سال‌جاری ۶۴ میلیون مترمکعب و اندازه ۲ فاز پارس جنوبی افزایش یافته و ۱۲ درصد مصرف گاز در بخش خانگی افزوده شده است. کسی می‌تواند چنین انرژی را تأمین کند!؟ هیچ راهی جز صرفه‌جویی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران اخیراً اعلام کرده است مازوت برای صادرات کم است و مخازن خالی شده است. ما مشکلی برای صادرات مازوت نداریم. چرا هر کسی در کار دیگری دخالت می‌کند!؟

زنگنه گفت: خواهشم این است یک تا دو درجه در مصرف گاز صرفه‌جویی شود. با ادارات دولتی که مصرف بالایی دارند برخورد شده است و استانداران خیلی در این زمینه کمک کردند. ما بحث‌مان مصرف نیست؛ این است که اسراف نشود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала