ثبت بیش از ۱۰۰۰ مورد فوتی در بریتانیا در دومین روز متوالی

© AFP 2023 / Daniel Leal-Olivasثبت بیش از ۱۰۰۰ مورد فوتی در بریتانیا در دومین روز متوالی
ثبت بیش از ۱۰۰۰ مورد فوتی در بریتانیا در دومین روز متوالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در بریتانیا برای دومین روز متوالی بیش از ۱۰۰۰ نفر در روز به دلیل ویروس کرونا جان باختند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اطلاعات منتشر شده روز پنجشنبه در وب سایت اطلاعاتی دولت بریتانیا، تعداد بیمارانی که طی ۲۴ ساعت در انگلیس بر اثر بیماری ناشی از ویروس کرونا ویروس فوت کردند به ۱۱۱۶ بیمار رسید.

کرونا در ایران؛ فوت ۱۰۳ بیمار در شبانه روز گذشته - اسپوتنیک ایران
کرونا در ایران؛ فوت ۱۰۳ بیمار در شبانه روز گذشته

یک روز قبل، مقامات از کشف ۱۰۴۱ مورد فوتی خبر دادند که بالاترین افزایش روزانه از ۲۱ آوریل است، از زمانیکه ضد رکورد ۱۲۲۴ مرگ در روز ثبت شد.

تعداد کل مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در انگلیس ۷۸ هزار و ۵۰۸ نفر بود که بیشترین آمار در اروپا است. طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۲۶۰۰ عفونت نیز شناسایی شده است، در حالی که حداکثر در روز ۶۲۳۰۰ عفونت در روز چهارشنبه بود؛ طی ۱۰ روز گذشته، بیش از ۵۰ هزار مورد عفونت در روز در بریتانیا ثبت شده است.

در هفته گذشته، تعداد مبتلایان نسبت به هفت روز گذشته ۳۳ درصد رشد کرده است و اکنون از ۲.۸۸ میلیون نفر فراتر رفته است.

به دلیل شیوع جهش ویروس کرونا، که بر اساس برآوردهای اولیه کارشناسان، ممکن است ۷۰ درصد بیشتر عفونی باشد، وضعیت اپیدمیولوژیکی بسیار دشواری در انگلیس در حال ایجاد است، دولت مجبور شد اقدامات سختی را برای مبارزه با عفونت انجام دهد و روز دوشنبه اعلام کرد که در انگلیس قرنطینه وضع خواهد شد.

مقامات اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی به طور مستقل اقدامات محدود کننده اعمال شده ای در قلمروهای خود تعیین می کنند، اما به طور کلی آنها با اقدامات انگلیس مطابقت دارند که قرنطینه سوم بریتانیا را در سراسر کشور ایجاد می کند.

در مبارزه با بیماری همه گیر کرونا، مقامات بریتانیایی امید زیادی به واکسیناسیون جمعیت دارند که در ۸ دسامبر پس از تأیید دارو توسط تنظیم کننده شرکت آمریکایی پی فایزر (Pfizer) و شریک آلمانی آن بیو اِن تک (Biontech)، از ۸ دسامبر در بریتانیا آغاز شد.

در ۴ ژانویه، انگلیس نیز استفاده از واکسن شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنسا (AstraZeneca) و دانشگاه آکسفورد را آغاز کرد. اولین کسانی که واکسینه می شوند، کارکنان پزشکی، افرادی که در خانه های سالمندان زندگی می کنند و افراد بالای ۸۰ سال هستند.

طبق گفته نخست وزیر بوریس جانسون، بیش از ۱.۳ میلیون نفر تاکنون دو دوز اول واکسن ویروس کرونا را دریافت کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала