واکنش دولت ایران به ادعای "گروگانگیری کشتی کره‌ای"

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش دولت ایران به ادعای "گروگانگیری کشتی کره‌ای"
واکنش دولت ایران به ادعای گروگانگیری کشتی کره‌ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی دولت ایران به ادعای "ارتباط" توقیف نفت‌کش کره با پول‌های بلوکه شده کشورش واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از انتخاب، علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران در نشست خبری امروز در پاسخ به این پرسش که توقیف نفت‌کش کره مرتبط با بلوکه شدن پول‌های ایران در این کشور است، بیان داشت: اگر کسی گروگانگیر باشد دولت کره جنوبی است که به بهانه های واهی بیش از ۷ میلیارد دلار ما را گروگان گرفته است.

ایران و کره جنوبی - اسپوتنیک ایران
بازنگری کره جنوبی در سفر دیپلمات های خود به ایران

ربیعی افزود: حتی در مورد کالاهایی که ادعا می‌شد تحریم نیست، از اینکه در شرایط سخت و دشوار که حتی وارد کردن چند میلیون تن نهاده و دارو برای مردم ما بسیار مهم بود، به بهانه‌های واهی امتناع کردند.

سخنگوی دولت ایران گفت: ما گروگان گیر نبودیم اگر کسی گروگانگیر باشد، این دولت کره بوده است و حافظه تاریخی ملت ما این را فراموش نمی‌کند. ‌آنها هیچ تلاش برای اینکه این پول بتواند در مسیر خدمت به مردم را بگیرد انجام ندادند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور ایران تصریح کرد: در مورد این کشتی هم آنچه که مقامات نظامی و قضایی اعلام کردند، بنا بر حکم قضایی بوده و به علت آلودگی نفتی در خلیج فارس توقیف شده است قبلا هم به آن هشدار داده شده است. قطعاً درخواست هم درخواست فنی بوده یعنی از سوی یک نهاد فنی این درخواست صورت گرفته و در دنیا هم مرسوم است و مسئله غامض و پیچیده ای نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала