10 تغییر خوشایند سال 2020 در نتیجه همه گیری کرونا

© AFP 2023 / Drew Angerer/Getty Images10 تغییر خوشایند سال 2020 در نتیجه همه گیری کرونا НГ
10 تغییر خوشایند سال 2020 در نتیجه همه گیری کرونا НГ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همه گیری ویروس کرونا در جهان فارغ از اتفاقات ناخوشایند، تاثیراتی در زندگی مردم در سال 2020 به وجود آورد که نمی‌توان از آنها چشم پوشی کرد.

اسپوتنیک – سال 2020 سال آسانی نبود اما فارغ از اتفاقات ناخوشایند ناشی از همه گیری ویروس کرونا در جهان و مسائل مربوط به آن، نمی‌توان از اتفاقات خوب این سال چشم پوشی کرد. به بررسی جالبترین اتفاقات سال گذشته میلادی در جهان در پیش زمینه همه گیری کرونا می‌پردازیم:

کار از طریق اینترنت

 سرطان  - اسپوتنیک ایران
گلوله‌های اتمی برای درمان سرطان

پیش از همه گیری کار در خانه اگرچه گسترده بود، اما هنوز هم از نظر بیشتر مردم چیز عجیبی تلقی می شد. اما همه گیری همه چیز را تغییر داد. اکنون بسیاری از مردم می دانند که دورکاری چیست. علاوه بر این، مقررات قانونی برای این قالب کاری در حال توسعه است.

زمان برای فعالیت‌های مورد علاقه

بسیاری از افراد در سراسر جهان سال گذشته وقت زیادی در خانه داشتند و این بدان معنی است که فرصت برای انجام کارهایی که معمولاً وقت برای آنها نداشتیم به وجود آمد. به عنوان مثال، تعمیرات به روشی محبوب برای سرگرم نگه داشتن فرد تبدیل شد. افراد موفق به خواندن کتابهایی شدند که مدتها به آنها علاقه داشتند. به صورت خلاصه هرکسی زمان برای چیزی که دوست داشت، پیدا کرد.

بازدیدهای آنلاین از نمایشگاه‌ها، نمایش‌ها و کنسرت‌ها

در سراسر دنیا برای افرادی که مجبور بودند برای مدت طولانی در خانه بمانند، رویدادهای فرهنگی برگزار شد. در بین افرادی که سرگرمی برای آنها کافی نبود، بازدید از موزه‌های مشهور در سراسر جهان به صورت آنلاین از محبوبیت خاصی برخوردار شد. از تئاتر گرفته تا سیرک نمایش‌های خود را آنلاین پخش کردند.

دیدار مجازی با ستارگان محبوب

شرط  شکل گیری ایمنی جمعی در برابر ویروس کرونا از دیدگاه یک دانشمند مشهور - اسپوتنیک ایران
شرط شکل گیری ایمنی جمعی در برابر ویروس کرونا از دیدگاه یک دانشمند مشهور

ستارگان محبوب مردم دنیا در این سال از غافله عقب نماندند. افراد محبوب برای طرفداران خود برنامه زنده اجرا کردند. مخاطبان این ستارگان نیز از اجرای آهنگ‌ها و ارتباط ساده با هنرمندان لذت بردند.

موفقیت جدید کمپانی اسپیس ایکس

ایلان ماسک گام دیگری به سوی هدف بلند پروازانه زندگی بر روی مریخ برداشت. برای اولین بار، یک انشان با موشک اسپیس ایکس به فضا فرستاده شد. علاوه بر این به گفته کارشناسان، ایجاد یک مرحله برگشت پذیر از موشک باعث می‌شود تا نه تنها هزینه پرتاب های فضایی کاهش یابد ، بلکه می توان از محیط زیست نیز مراقبت کرد.

چاپ قرنیه انسان به صورت سه بعدی

این روش تجربی توسط دانشمندان دانشگاه نیوکاسل توسعه یافت و هدف از آن کمک به میلیون ها نفر از افرادی است که به پیوند قرنیه نیاز دارند. تیمی از دانشمندان به سرپرستی یک استاد مهندسی بافت جوهر زیستی را برای ایجاد قرنیه چشم انسان ایجاد نمودند.

لغو پروازها

جوانان در کلوپ تیراندازه یکسال پس از شیوع ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
شبی در ووهان؛ یکسال پس از کرونا

چگونه می توان چنین رویدادی را به مثبت طبقه بندی کرد در حالی که برخی نتوانستند به خانه بازگردند و عده‌ای تعطیلات طولانی مدت خود را از دست دادند. با این حال، بدون شک خوشحال خواهید شد که بدانید، به لطف لغو پروازها به دلیل همه گیری، فقط در یک ماه، انتشار کربن در سراسر جهان 28 میلیون تن کاهش یافت.

استراحت طبیعت

به سختی می توان شخصی را پیدا کرد که اخبار مبنی بر پاک شدن کانالهای ونیز در حین قرنطینه و بازگشت قوها به این مکان را نشنیده باشد. اخباری مشابهی از این دست از اقصی نقاط جهان مخابره شده است و دلیل این امر کاهش گردشگران، زباله ها و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بود.

بهداشت شخصی

همه گیری کرونا استفاده از محصولات بهداشتی شخصی را مد کرد. اکنون حتی تصور اینکه به عنوان مثال شخصی بدون ماسک پزشکی به فروشگاه برود، دشوار است. علاوه بر این ضد عفونی منظم کافه ها، مغازه ها و سایر اماکن عمومی دیگر کسی را متعجب نخواهد کرد.

ویروس سرطان را از بین می برد

در سال 2020، به ندرت پیام های خوبی با کلمه "ویروس" ارسال شده است، با این حال، این خبر یکی از این موارد محدود است. دانشمندان استرالیایی ویروسی مبتنی بر آبله ایجاد کردند که می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد. اعلام شده است که این روش همچنین می تواند برای درمان افرادی که از چندین نوع سرطان رنج می برند استفاده شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала