عرضه دستگاه جدیدی برای کنترل آنلاین وضعیت خون

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر عرضه دستگاه جدیدی برای کنترل آنلاین وضعیت خون
عرضه دستگاه جدیدی برای کنترل آنلاین وضعیت خون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پژوهشگران دستگاهی ارائه دادند که قادر است تغییرات غلظت هر مولکول یا پروتئین مورد نظر در خون را به صورت آنلاین تشخیص دهد.

به گزارش اسپوتنیک، حالا برای به دست آوردن اطلاعات در مورد ترکیب خون ، لازم نیست چندین بار در روز اندازه گیری شود. فناوری جدید امکان می دهد تغییرات سطح یک مولکول خاص در خون به صورت آنلاین کنترل شود.

آزمایش خون برای تشخیص و نظارت بر وضعیت بیمار بسیار مهم است.  از جمله این در مورد بیماران مبتلا به دیابت ملیتوس اعمال می شود ، که امروزه در بیمارستان نیاز به اندازه گیری سطح گلوکز خود چندین بار در روز دارند. این دستگاه جدید زندگی پزشکان و بیماران را آسان تر خواهد کرد ، زیرا امکان نظارت آنلاین بر سطح یک مولکول خاص در خون ، به عنوان مثال ، گلوکز را فراهم می کند.

یکی از رایج ترین فن آوری هایی که برای شناسایی مولکول های خاص در نمونه خون استفاده می شود ، سنجش ایمنی آنزیمی است که تقریباً هر نوع آنتی بادی ، هورمون یا پروتئین را تشخیص می دهد. پژوهشگران سیستم جدید تجزیه و تحلیل آنلاین را Real-time ELISA (RT-ELISA) نامیده اند. این دستگاه در فواصل منظم خون را از بیمار می گیرد و آن را از اصطلاحاً "آزمایشگاه روی تراشه" عبور می دهد که محتوای مولکول های هدف را در مایع بیولوژیکی تعیین می کند.

تولید دستگاه شناسایی کرونا در هوا توسط مرکز گامالیا - اسپوتنیک ایران
تولید دستگاه شناسایی کرونا در هوا توسط مرکز گامالیا

نمونه اولیه دستگاه RT-ELISA از سه ماژول تشکیل شده است. ماژول اول، نمونه خون را با آنتی بادی هایی که به طور خاص با مولکول هایی که در ابتدا هدف قرار داده اند ، مخلوط می کند. قسمت فوقانی دستگاه به دو ماژول تقسیم شده است ، یکی از آنها برای از بین بردن سلولهای خونی غیر ضروری طراحی شده است ، در حالی که دیگری آنتی بادی های فلورسنت را در پنجره تشخیص جمع می کند. یک دوربین پرسرعت که بر روی پنجره تشخیص نظارت دارد ، میزان درخشش نمونه را کنترل می کند. این به پزشکان امکان می دهد تا سطح پروتئین مورد نظر یا تغییرات هورمونی را بطور آنلاین کنترل کنند.

نمونه اولیه RT-ELISA قبلاً در موشهای دیابتی آزمایش شده است. آزمایشات نشان داده است که این دستگاه به طور موثر تغییرات سطح گلوکز و انسولین در خون در حال گردش حیوانات را بطور آنلاین تشخیص می دهد. با این حال ، پژوهشگران ادعا می کنند که قابلیت این دستگاه فراتر از فقط نظارت بر سطح گلوکز است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала