گفتگوی وزرای خارجه ایران و قطر پیش از اجلاس سران خلیج فارس

© AP Photo / Gregorio Borgiaمحمد بن عبدرحمان الثانی وزیر امور خارجه قطر
محمد بن عبدرحمان الثانی وزیر امور خارجه قطر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد: وزرای خارجه قطر و ایران پیش از اجلاس سران خلیج فارس مذاکراتی را انجام دادند

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه قطر شامگاه سه شنبه اعلام کرد: شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود گفتگوهای تلفنی انجام داده و در جریان آنها روابط دو جانبه را در پرتو گفتگوهای عربستان سعودی و قطر درباره عادی سازی روابط احتمالی با واسطه ایالات متحده مورد بحث و بررسی قرار دادند.

قطر: علاقمند به گفتگو با ایران هستیم - اسپوتنیک ایران
قطر: علاقمند به گفتگو با ایران هستیم

وزارت خارجه قطر در بیانیه ای گفت: وزرای خارجه قطر و ایران طی یک مکالمه تلفنی در مورد همکاری های دوجانبه و همچنین موارد مورد علاقه مشترک گفتگو کردند.

به نوبه خود، کانال تلویزیونی الجزیره تصریح کرد که مکالمه آل ثانی و ظریف پس از مکالمه تلفنی وزیر خارجه قطر و وزیر خارجه آمریکا انجام شده است.

همانطور که این کانال تلویزیونی خاطرنشان کرد، ظریف طی گفتگویی با وزیر امور خارجه قطر گفت: مسئولیت عواقب ناشی از هر ماجراجویی احتمالی در منطقه به عهده واشنگتن است.

در ماه دسامبر نمایندگان کویت که نقش واسطه بین قطر و همسایگانی را که ۳.۵ سال پیش قطر را تحریم کردند ایفا می کند، ایالات متحده و قطر اعلام کردند که همه طرف های درگیری دوحه می خواهند آن را حل کنند و در حال مذاکره در این باره هستند و خواستار این موضوع در ابتدای سال جدید در ریاض هستند.

اجلاس سران شش کشور حاشیه خلیج فارس در ریاض مکان احتمالی برای پایان درگیری بین قطر و همسایگان آن است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала