ساخت داروی جدید برای مقابله با کرونا در انگلیس

CC0 / Pixabay / ساخت داروی جدید برای مقابله با کرونا در انگلیس
ساخت داروی جدید برای مقابله با کرونا در انگلیس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان انگلیسی در حال بررسی یک داروی جدید برای ایجاد ایمنی فوری در برابر بیماری کرونا هستند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از پرتال "ساینس آلرت" دانشمندان در انگلیس آزمایش داروی جدیدی با استفاده از آنتی بادی ها برای درمان کرونا را استفاده کردند.

چین در خصوص شیوع کرونا مخفی کاری کرده است - اسپوتنیک ایران
آمریکا: چین برای ذخیره سازی دارو، در خصوص کرونا مخفی کاری کرد

محققان می‌گویند، اگر موثر بودن داروی جدید اثبات شود، در این صورت مبتلایان به SARS-CoV-2 در برابر پیشرفت های بعدی در برابر کووید 19 محافظت خواهند شد.

این دارو با نام AZD7442  توسط پژوهشگران کالج دانشگاهی لندن و شرکت آسترازنکا  با استفاده از آنتی بادی خون افراد مبتلا به کرونا ساخته شده که به ایمن شدن آن‌ها در برابر ویروس کووید -19 کمک می‌کند.

مصرف داروی جدید مانع ابتلای مجدد افراد به بیماری کرونا می‌شود. بنابراین مصرف آن فقط به کسانی توصیه می‌شود که پیش از این به ویروس کووید -۱۹ آلوده شده‌اند. در صورتی که ثابت شود این روش درمانی مانع ابتلای مجدد افراد به بیماری کرونا می‌شود، می‌توان شیوع ویروس کووید -19را به میزان قابل توجهی کاهش داد. داروی مورد نظر شامل یک ترکیب آنتی بادی است که AZD7442 نام دارد و توسط شرکت آسترازنکا تولید شده است. AZD7442 به جای اینکه سیستم ایمنی بدن را تحریک کند تا برای مقابله با عفونت، آنتی بادی تولید کند از آنتی بادی‌های مونوکلونال که در آزمایشگاه تولید شده است استفاده می‌کند.

گفتنی است، در صورتی که این دارو به مدت 6 تا 12 ماه ایمنی به وجود بیاورد در کاهش شیوع ویروس کووید -19 نقش مهمی خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала