دستور نظامی بایدن برای تسریع در تولید واکسن ضد کرونا

© REUTERS / LEAH MILLISدستور نظامی بایدن برای تسریع در تولید واکسن ضد کرونا
دستور نظامی بایدن برای تسریع در تولید واکسن ضد کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جو بایدن پس از مراسم تحلیف خود، از قدرت نظامی نیز برای ساخت سریعتر واکسن در کشورش استفاده می کند.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده تأیید کرد که پس از مراسم تحلیف وی از حکومت نظامی برای گسترش سریع واکسن های ویروس کرونا در کشور استفاده خواهد کرد.

بعد از جو بایدن، این بار کاملا هریس واکسن زد - اسپوتنیک ایران
بعد از جو بایدن، این بار کاملا هریس واکسن زد

جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا اظهار داشت که از قانون زمان و شرایط جنگی بسیج تولید برای تسریح بخشیدن به واکسیناسیون استفاده خواهد کرد.

جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا گفت:" قانون تولید جنگی (تولید در وضعیت جنگی) به کمپانی ها خصوصی حکم می کند که از تلاش های دولت در زمینه کووید-19 حمایت کنند."این مقام دموکرات در آمریکا که قرار است مراسم تحلیف وی در تاریخ 20 ژانویه 2021 برگزار شود، گفت: "من دستور می دهم که شرکت های خصوصی تولید مواد مورد نیاز برای ایجاد واکسن و همچنین تولید تجهیزات را تسریع ببخشد."
این قانون به رئیس جمهور اجازه می دهد تا برای تقویت امنیت ملی تولید برخی کالاها را افزایش دهد. رئیس دولت فعلی دونالد ترامپ، از ابتدای ابتلا به بیماری همه گیر، ده ها بار از مفاد این سند استفاده کرده است.
بایدن گفت، دولت ترامپ واکسن ویروس کرونا را با سرعت قابل توجهی کندتر انجام می دهد.  بایدن گفت: "اجرای طرح ترامپ به شدت به تأخیر می افتد ... چند هفته پیش، دولت ترامپ به صراحت اعلام کرد که 20 میلیون آمریکایی می توانند تا پایان دسامبر واکسینه شوند. چند روز دیگر تا پایان ماه باقی مانده است و فقط چند میلیون نفر واکسینه شده اند."
وی معتقد است که اگر اجرای این طرح به همان آهستگی ادامه یابد ، ایمن سازی جمعیت آمریکا سالها به طول می انجامد. به گفته بایدن، وضعیت گسترش ویروس کرونا در ایالات متحده احتمالاً فقط در ماه مارس بهبود می یابد. به همین دلیل وی از کمک های نظامی نیز در تولید و توزیع واکسن استفاده خواهد کرد.
به نوبه خود، ترامپ مسئولیت توزیع واکسن در این کشور را به مقامات محلی واگذار کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала