ادامه افزایش قیمت نفت در جهان :ارقام جدید

© AP Photo / Charles Rex Arbogastادامه افزایش قیمت نفت در جهان :ارقام جدید
ادامه افزایش قیمت نفت در جهان :ارقام جدید   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۵ و ۲۵ دقیقه امروز (چهارشنبه، دهم دی‌ماه) با ۱۹ سنت افزایش به ۵۱ دلار و ۲۸ سنت و قیمت شاخص نفت خام سبک دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۹ سنت افزایش به ۴۸ دلار و ۲۹ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر  ، قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز سه‌شنبه (نهم دی‌ماه) ۵۱ دلار و ۹ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۴۸ دلار بود.

قیمت نفت امروز افزایش یافت، زیرا بسته کمک‌های مالی مربوط به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا تصویب و کاهش ذخیره‌سازی نفت خام آمریکا نیز سبب افزایش امید به بهبود تقاضا شد.

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران - اسپوتنیک ایران
نیاز ایران به 600 میلیون دلار برای نوسازی زیرساخت صنعت نفت

استفان اینز، استراتژیست ارشد بازار مؤسسه آکسی‌تریدر در این باره گفت: قیمت‌های نفت با افت ناگهانی ارزش دلار و سرانجام با کاهش ذخیره‌سازی نفت آمریکا افزایش یافت.

این در حالی است که چندی پیش  آژانس بین المللی انرژی (IEA)   اعلام کرد اگر میزان مصرف نفت در چین افزایش نیابد ، مازاد نفت در بازار جهانی ممکن است در سال 2021 نسبت به پایان سال 2019 به میزان  0.6 میلیون بشکه  افزایش یافته و در نتیجه سطح تقاضا پایین بیاید.

پیش از این ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیش بینی کرده بود که نفت به عنوان منبع انرژی در آینده به تدریج فراموش شود . طبق پیش بینی های وی، در پنج سال آینده تقاضا برای نفت سالانه 1 درصد رشد می کند و سپس هرسال به میزان 0.1 درصد کاهش می یابد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала