ارائه گزارش سقوط هواپیمای اوکراینی به کی یف

© Sputnik / Shiva Abshenasارائه گزارش فنی سقوط هواپیمای اوکراینی به کی یف
ارائه گزارش فنی سقوط هواپیمای اوکراینی به کی یف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از ارائه گزارش سقوط هواپیمای اوکراینی به کی یف خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که گزارش فنی سقوط هواپیما اوکراینی به کی یف ارائه شد.

ربیعی: ایران غرامت هواپیمای اوکراینی را طبق قوانین بین المللی پرداخت می کند
 - اسپوتنیک ایران
ربیعی: ایران غرامت هواپیمای اوکراینی را طبق قوانین بین المللی پرداخت می کند

 سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: در مورد تراژدی سقوط هواپیما هفته پیش هم عرض کردم، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد مسئول در حوزه فنی به مسئولیت خودش عمل و گزارش را آماده کرده و به صورت ویدئو آنلاین در اختیار طرف اوکراینی و طرف های دیگر قرار داده است. امروز و فردا هم به صورت رسمی با ترجمه در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی افزود: این موضوع را نباید سیاسی کرد. بهترین راه، راه های حقوقی و عمل در چارچوب معاهدات است. گزارش فنی با دقت آماده شده و در اختیار قرار گرفته و امیدوار هستیم با گذراندن یک مسیر درست، بتوانیم اندکی از اندوه خانواده ها را کم کنیم. فکر می کنم به زودی ابعاد فنی و حقوقی این موضوع بر همگان مشخص خواهد شد.  

گفتنی است، هواپیمایی بین المللی بوئینگ 737 اوکراین در 8 ژانویه چند دقیقه پس از ترک فرودگاه تهران سقوط کرد. 176 نفردر این حادثه جان باختند: شهروندان افغانستان ، آلمان ، ایران ، کانادا و اوکراین و همچنین شهروندان انگلیس و سوئد در این پرواز حضور داشتند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علت سقوط این هواپیما را خطای انسانی ناشی از اشتباه گرفتن هواپیمای مسافربری به عنوان موشک اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала