ممنوعیت دسترسی به واکسن کرونا خارج از دستورالعمل وزارت بهداشت ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / اسحاق جهانگیری
اسحاق جهانگیری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جهانگیری: هیچ مقام دولتی و هیچ خانواده مقام دولتی حق ندارد خارج از دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به واکسن دسترسی پیدا کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، روز 26 دسامبر (شنبه) اعلام کرد که هیچ مقام دولتی و هیچ خانواده مقام دولتی حق ندارد خارج  از دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به واکسن دسترسی پیدا کند.

وی افزود:« دولت مکلف است مهمترین تلاش و تمرکز خود را بر این بگذارد که دغدغه مردم را برطرف کند و به مردم اطمینان دهد. سلامت مردم امروز مساله اصلی نظام،  دولت و عموم است تا از این ویروسی که همه دنیا را درنوردیده، بتوانیم هم سلامت مردم را حفاظت کنیم و هم تبعات را به حداقل برسانیم.

Вакцинация от коронавируса пациента в городской поликлинике № 2 в Волгограде - اسپوتنیک ایران
تا به حال هیچگونه واکنش آلرژیک به واکسن روسی کرونا مشاهده نشده است

ویروس کرونا امروز در بخش‌های اقتصادی و معیشت مردم، بخش‌های اجتماعی و فرهنگی تبعات زیادی داشته است که باید به موقع به آن پرداخته شود. مقابله با این ویروس اصلی‌ترین مسئله ماست ما در همه زمینه‌ها تلاش می کنیم واکسن تولید داخل داشته باشیم.

طبیعی است که تا زمانی که ما به واکسن تولید داخل برسیم، حتی اگر همه مسیر موفقیت آمیز باشد ممکن است که چند ماه دیگر طول بکشد. ما اگر بتوانیم یک روز زودتر هم واکسن مورد نیاز مردم را از هر جای دنیا که واکسن معتبر و موثر تامین کنیم، یک لحظه درنگ نخواهیم کرد. مردم مطالبه دارند و دولت هم وظیفه دارد و ما منابع مورد نیاز نه تنها 20 میلیون یورو، بلکه به هر میزان که شهروندان ایرانی نیاز داشته باشند، تامین می‌کنیم.

تحریم در هر زمینه‌ای که ما فکر می‌کنیم برای ما ایجاد مانع کرده است ولی به فضل الهی توان مدیریتی کشور هم طوری هست که بتواند تحریم‌ها را بی‌اثر کند. ما همه تلاشمان این است که تحریم ها را بی‌اثر کرده، ‌واکسن را وارد کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم.

هیچ مقام دولتی و هیچ خانواده مقام دولتی حق ندارد خارج  از این دستورالعمل‌ها به واکسن دسترسی پیدا کند.همه ملت ایران در معرض این ویروس قرار دارند. بنابراین اولویت‌ها را  وزارت بهداشت تعیین و شفاف اعلام می‌کند و همه مردم مشابه هم به واکسن دسترسی پیدا می‌کنند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала