تا به حال هیچگونه واکنش آلرژیک به واکسن روسی کرونا مشاهده نشده است

© Sputnik / Kirill Braga /  مراجعه به بانک تصاویر Вакцинация от коронавируса пациента в городской поликлинике № 2 в Волгограде
Вакцинация от коронавируса пациента в городской поликлинике № 2 в Волгограде - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پروفسورالكساندر گینتسبورگ مدیر مرکز علمی گامالیا، سازنده واكسن روسی Sputnik V اعلام کرد تاكنون هیچگونه واکنش حساسیتی شدید نسبت به این واكسن مشاهده نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این ، رسانه ها با استناد به منابع خود دادند که یک کارمند بهداشتی در نیویورک پس از تزریق واکسن کرونای فایزر  شرکت آمریکایی Pfizer ، واکنش آلرژیک شدیدی را تجربه کرد دو کارمند مراقبت های بهداشتی در ایالت آلاسکا در ایالات متحده پس از دریافت اولین دوز این واکسن ساخت شرکت های   BioNTech  و Pfizer ، به کمک نیاز داشتند. یکی از آنها به بیمارستان رفت. طبق گزارش رسانه ها ، واکنش او نسبت به واکسن همان واکنشی بود که قبلاً در دو کارمند بهداشتی پس از واکسیناسیون در انگلیس نشان داده شده بود.

ولیعهد عربستان، واکسن کرونا دریافت کرد - اسپوتنیک ایران
تزریق واکسن کرونا به ولیعهد عربستان + ویدئو
 

پروفسورالكساندر گینتسبورگ در توضیح این اخبار  در مورد واکسن فایزر گفت: "واکنش های آلرژیک شدید پس از استفاده از واکسن Sputnik V در طی آزمایشات بالینی  فازهای اول ، دوم ، سوم  و همچنین هنگام واکسیناسیون مشاهده نشده است."

این دانشمند خاطرنشان کرد که تا به حال بیش از 700 هزار شهروند روسیه با واکسن Sputnik V واکسینه شده اند و کلیه عوارض جانبی در استفاده از این دارو توسط وزارت بهداشت و اداره نظارت های بهداشتی روسیه بسیار دقیق کنترل می شود.

پروفسورالكساندر گینتسبورگ همچنین تأیید کرد که در حال حاضر به دلیل تزریق واکسن Sputnik V هیچکس  در بیمارستان بستری ا نشده است.

در ماه اوت ، وزارت بهداشت روسیه  اولین واکسن در جهان را برای پیشگیری ازکووید 19 را ثبت کرد که توسط مرکز تحقیقات علمی گامالیا در مسکو تهیه شده است. این واکسن در دو بخش با فاصله سه هفته  به داوطلبان تزریق می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала