یک شکست دیگر دونالد ترامپ

© REUTERS / ERIN SCOTTیک شکست دیگر دونالد ترامپ
یک شکست دیگر دونالد ترامپ  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادگاه تجدیدنظر ایالت ویسکانسین دادخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی ایالات متحده امریکا درباره لغو نتایج انتخابات در این ایالت را رد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس ارقام رسمی ، جو بایدن با اختلاف کمی پیروز این ایالت شد و 10 رأی انتخاباتی الکترال آنجا را به دست آورد. گزینندگان ویسکانسین پیش از این 14 دسامبر آرای الکترال خود را داده و پیروزی بایدن، رقیب دموکرات ترامپ  را تأیید کردند.

ستاد ترامپ ادعا کرده بود  که کمیسیون انتخابات ویسکانسین با کاهش سخت گیری درزمینه شناسایی هویت رای دهندگان و اجازه دادن نصب صندوق های سیار رای گیری در رابطه با همه گیری کرونا  ، قانون اساسی ایالات متحده را نقض کرده است.

ادامه صدور احکام عفو ترامپ برای نجات اطرافیان سابق خود - اسپوتنیک ایران
ادامه صدور احکام عفو ترامپ برای نجات اطرافیان سابق خود

هر سه قاضی دادگاه تجدیدنظر ، این استدلال ها را  بی اساس اعلام کردند.

مایکل اسکادر که توسط خود شخص ترامپ به عنوان قاضی منصوب شده ، گفت: "رئیس جمهور قبل از انتخابات از همه امکانات برای به چالش کشیدن قانون ویسکانسین ، مانند بیانیه های فعلی خود برخوردار بود. وی پس از عدم استفاده از این امکانات ، اکنون نمی تواند سعی کند (قانون) را پس از تأیید نهایی نتایج انتخابات به چالش بکشد".

رأی دادگاه تجدیدنظر قابل اعتراض در دیوان عالی کشور است. با این حال ، دادگاه عالی ایالات متحده قبلاً نیز اعلام کرده بود که قصد لغو نتایج انتخابات را ندارد ، زیرا پیشتر از رسیدگی به دادخواست دادستان جمهوری خواه ایالت تگزاس درباره لغو نتایج  انتخابات در سایر ایالت ها خودداری کرده است.

علاوه بر این ، بتازگی دادگاه عالی به درخواست ترامپ عمل نکرد و از بررسی دادخواست ستاد ترامپ درباره انتخابات ایالت پنسیلوانیا تا کریسمس  خودداری ورزید.

بر اساس اطلاعات رسمی ، جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده پیروز شد و 306 رأی الکترال از ایالت ها در مقابل 232 رأی ترامپ را به دست آورد. ترامپ پیروزی بایدن را قبول ندارد . قرار است کنگره 6 ژانویه نتایج انتخابات را تصویب کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала