شرط شکل گیری ایمنی جمعی در برابر ویروس کرونا از دیدگاه یک دانشمند مشهور

© AP Photo / Kevin Dietschشرط شکل گیری ایمنی جمعی در برابر ویروس کرونا از دیدگاه یک دانشمند مشهور
شرط  شکل گیری ایمنی جمعی در برابر ویروس کرونا از دیدگاه یک دانشمند مشهور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دکتر آنتونی فائوچی ،رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا ، در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز ، شرط شکل گیری ایمنی جمعی در برابر ویروس کرونا را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این پزشک برجسته گفت  ، برای شکل گیری ایمنی جمعی  باید 70 تا 90 درصد آمریکایی هاواکسینه . وی افزود: " من نمی گویم 90 درصد چون کارشناسان دقیقا نمی دانند که چند درصد مردم باید واکسینه شوند تا  ایمنی جمعی در برابر ویروس کرونا  شکل بگیرد.

این متخصص بیماری های عفونی پیش بینی های قبلی خود را یادآوری کرد. پیش از این ، وی معتقد بود که وقتی 60-70 درصد از اهالی واکسینه شوند ، جمعیت نسبت به ویروس کرونا مصونیت پیدا می کند. وی گفت: "وقتی نظرسنجی ها نشان داد كه فقط نیمی از آمریكایی ها مایل به واكسن هستند ، من گفتم كه ایمنی جمعی 70 تا 75 درصد را طلب می کند." وقتی میزان  آمادگی ساکنان ایالات متحده برای واکسیناسیون به 60 درصد رسید ، فائوچی رسیدن به ایمنی جمعی را در 80 تا 85 درصد واکسیناسیون پیش بینی کرد.

نوع جدید دیگری از ویروس کرونا در نیجریه یافت شد - اسپوتنیک ایران
نوع جدید دیگری از ویروس کرونا در نیجریه یافت شد

 تا به حال بیش از 18.6 میلیون نفر در ایالات متحده به ویروس کرونا مبتلا  شده اند و بیش از 237.4 میلیون تست انجام شده است. این کشور از لحاظ  تعداد موارد ابتلا به کووید 19 در جهان در رتبه اول قرار دارد.

دکتر آنتونی فائوچی ، پزشک و دانشمند آمریکایی ایتالیایی‌تبار در زمینه ایمنی‌شناسی است. وی از سال ۱۹۸۴ تا کنون ریاست مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا را بر عهده دارد. همچنین او پس از وقوع دنیاگیری کروناویروس به عنوان یکی از اعضای اصلی کارگروه کروناویروس کاخ سفید انتخاب شده‌است. او به عنوان یکی از محبوب‌ترین و مورد اعتمادترین چهره‌های علمی و پزشکی در آمریکا شناخته می‌شود. از دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان او همواره به عنوان یکی از مشاورین ارشد تمامی رؤسای جمهور ایالات متحده مطرح بوده‌است و در سال ۲۰۰۸ بالاترین نشان غیرنظامی ایالات متحده یعنی نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری را از جرج دابلیو بوش دریافت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала