کدام کشورها با بیشترین مسائل در سال 2020 روبرو شدند؟

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر زاخارووا
زاخارووا   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، کشورهایی را نام برد که با جدی ترین مسائل در سال 2020 برخورد کردند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، کشورهایی را نام برد که با جدی ترین مسائل در سال 2020  برخورد کردند. به گفته وی، مسائل داخلی بیش از هر کشور دیگری آمریکا را « به لرزه درآورد».

زاخارووا در ادامه گفت که این امر با عدم توانایی ایالات متحده در مقابله با پاندمی کرونا و همه آن چیزی بود که با این پاندمی ارتباط داشت. کارشناسان آمریکایی نیز با این موضع موافق هستند، زیرا آنها انتظار نداشتند که کشور آنها نمی تواند به مقابله با چنین چالشی بپردازد.

حمایت نمایندگان دموکرات آمریکا از بازگشت بی قید و شرط به برجام - اسپوتنیک ایران
حمایت نمایندگان دموکرات آمریکا از بازگشت بی قید و شرط به برجام

سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه همچنین شکاف در جامعه آمریکا و مسأله نژادپرستی در ایالات متحده را متذکر شد.

علاوه بر آمریکا، فرانسه نیز از جمله کشورهایی است که با مسائل داخلی زیادی در سال 2020 مواجه شده است. چند سال است که در آنجا اعتراضات بطور خشنی توسط نیروهای پلیس سرکوب می شود.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به این امر فراخواند که نباید توجه فقط به مسائل کشورهای عضو جامعه مشترک المنافع متمرکز شود. هر چند فضای مابعد شوروی در دستورکار سال 2020 همچنان قرار داشت.

شایان ذکر است که دانیئل آرکین، خبرنگار شبکه تلویزیونی «ان بی سی» به ارزیابی تأثیر پاندمی ویروس کرونا بر کشور آمریکا پرداخته و به گفته پزشکان معروف استناد کرده بود که گفته بودند زمستان در آمریکا ممکن است بحران جدی در عرصه بهداشت و بهداری کشور رخ بدهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала