تقویت پدافند هوایی در اطراف تأسیسات هسته‌ای ایران

© Photo / IRNA سامانه موشکی باور ۳۷۳
 سامانه موشکی باور ۳۷۳   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران با توجه به تحولات احتمالی نظامی و ضربات آمریکایی، بطور سریع به اقدامات پیشگیرانه دست زده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه کویتی « القبس»، ایران در حال تقویت پدافند هوایی خود در اطراف تأسیسات هسته ای از جمله با استفاده از سیستم روسی است. اقدامات پیشگیرانه در رابطه با بروز هر گونه تحولات ناگهانی نظامی و ضربات احتمالی موشکی آمریکا اجرا می شود.

ورود زیردریایی اتمی استراتژیکی نیروی دریایی آمریکا به خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
ورود زیردریایی اتمی استراتژیکی نیروی دریایی آمریکا به خلیج فارس

منابع آگاه ایرانی تأیید کردند که اکنون پدافندها و رادارهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران حفاظت از تأسیسات هسته ای ایران را در برابر حملات احتمالی موشکی آمریکا به عهده گرفته اند و این نیروها به طور بسیار گسترده تمام توان هوایی خود را تأمین کرده اند تا از تأسیسات هسته ای ایران در مقابل هرگونه حمله موشکی محافظت کنند.

تاسیسات هسته ای فردو یکی از مهمترین نیروگاههای هسته ای ایران برای غنی سازی اورانیوم محسوب می شود. در نزدیکی «فردو»، سیستم پدافند هوایی « باور-373» در کنار سیستم پدافند هوایی روسیه برای تأمین حفاظت از این کارخانه مستقر شده اند.

بر اساس اطلاعات آژانس بین المللی انرژی اتمی، تأسیسات هسته ای مستقر در ایران بالغ بر 17 کارخته هسته ای است.

پیشتر ترامپ، ایران را متهم به حمله به سفارت آمریکا در بغداد کرده بود و گفته بود "هر شهروند آمریکایی کشته شود، من ایران را مسئول می دانم"، و در این رابطه عکس سه موشک را در یادداشت توییتری خود به اشتراک گذاشته بود.

این در حالی است که مطابق با اخبار منتشره در چندی پیش، زیردریایی اتمی آمریکا وارد آبهای خلیج فارس شده و مطابق با منابع عربی، زیردریایی اسرائیلی نیز با موشک های بالدار وارد آبهای خلیج فارس شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала