ادامه روند افزایش قیمت نفت در جهان

© AP Photo / Matthew Brownنوسانات شدید قیمت نفت در جهان پس از بسته شدن کانال سوئز
نوسانات شدید قیمت نفت در جهان پس از بسته شدن کانال سوئز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قیمت نفت در معاملات در 24 دسامبر در شرایط انتشار اطلاعات مربوط به کاهش دخایر نفت در ایالات متحده آمریکا که باعث امیدواری سرمایه گذاران برای بهبود تقاضا شده و همچنین گزارشات مربوط به توافق تجاری بالقوه انگلیس و اتحادیه اروپا ، افزایش یافت.

به گزارش اسپوتنیک، بهای نفت برنت در معاملات با تاریخ تحویل  در فوریه د در بورس ICE Futures لندن تا ساعت 9 و 37 دقیقه صبح امروز به 51.6 دلار در هر بشکه رسید که 0.4 دلار (0.78٪) بالاتر از قیمت در پایان جلسه قبلی  معاملات است.

زنگنه: ایران از سرمایه گذاری روسیه در صنعت نفت استقبال می کند - اسپوتنیک ایران
زنگنه: ایران از سرمایه گذاری روسیه در صنعت نفت استقبال می کند

قیمت نفت WTI در معاملات با تاریخ تحویل در  فوریه در معاملات الکترونیکی بورس کالای نیویورک (NYMEX) 48.46 دلار در هر بشکه بود که 0.34 دلار (0.71٪) بالاتر از سطح معاملات قبلی بود.

این در حالی است که چندی پیش  آژانس بین المللی انرژی (IEA)   اعلام کرد اگر میزان مصرف نفت در چین افزایش نیابد ، مازاد نفت در بازار جهانی ممکن است در سال 2021 نسبت به پایان سال 2019 به میزان  0.6 میلیون بشکه  افزایش یافته و در نتیجه سطح تقاضا پایین بیاید.

پیش از این ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیش بینی کرده بود که نفت به عنوان منبع انرژی در آینده به تدریج فراموش شود . طبق پیش بینی های وی، در پنج سال آینده تقاضا برای نفت سالانه 1 درصد رشد می کند و سپس هرسال به میزان 0.1 درصد کاهش می یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала