آرژانتین، واکسن روسی «اسپوتنیک V» را رسماً ثبت کرد

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر آرژانتین، واکسن روسی «اسپوتنیک وی» را رسماً ثبت کرد
آرژانتین، واکسن روسی «اسپوتنیک وی» را رسماً ثبت کرد
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آرژانتین اولین کشور در آمریکای لاتین است که به طور رسمی واکسن «اسپوتنیک V» را در محدوده خود و بر اساس نتایج تحقیقات واکسن در روسیه ثبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در این خصوص اطلاع داد.

در این گزارش آمده است: « صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در خصوص ثبت واکسن روسی ضد کرونای «اسپوتنیک وی»  توسط سازمان ملی کنترل دارو، محصولات غذایی و فناوری داروی آرژانتین اطلاع می دهد. آرژانتین اولین کشور در آمریکای لاتین است که به طور رسمی واکسن «اسپوتنیک وی» را در کل محدوده اش ثبت می کند.»

ثبت این واکسن در چارچوب روند سریع انجام شده است. واکسن بدون تحقیقات بالینی تکمیلی در محدوده آرژانتین و بر اساس نتایج فاز سوم آزمایشات بالینی در روسیه ثبت شده است.

واکسن اسپوتنیک وی کرونا - اسپوتنیک ایران
مدت تأثیرگذاری واکسن «اسپوتنیک V» روسی اعلام شد

واکسن برای ارسال به آرژانتین توسط شرکای بین المللی صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در هند و چین، کره جنوبی و سایر کشورها صورت می گیرد.

در اطلاعیه کریل دیمیتریف رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه آمده است: « ما آماده ایم که همکاری در خصوص واکسن را با سایر کشورهای آمریکای لاتین توسعه دهیم و تصور می کنیم که آنها به تصمیم سازمان ملی کنترل دارو، محصولات غذایی و فناوری داروی آرژانتین توجه می کنند.»

وی افزود: « واکسن روسی طی مطالعات خوب و در بستر مناسب تهیه شده و پیشتر امنیت و نبود عوارض منفی آن در ۲۵۰ آزمایش بالینی طی مدت زمان ۱۰ ساله اثبات شده است. به واسطه ثبت سازمان ملی کنترل دارو، محصولات غذایی و فناوری داروی آرژانتین واکسن اسپوتنیک وی به بخش مهمی از مبارزه ملی علیه ویروس کرونا در آرژانتین بوده و سهم بارزی در امنیت جامعه علیه پاندمی دارد. امیدواریم که سری اول واکسن تا ۲۵ دسامبر به آرژانتین برسد و هدیه خوب کریسمس برای کل کشور باشد.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала