تغییر تابلوی خیابان شجریان به شهید فخری زاده توسط معترضین+ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تغییر تابلوی خیابان شجریان به شهید فخری زاده توسط معترضین+ویدئو
تغییر تابلوی خیابان شجریان به شهید فخری زاده توسط معترضین+ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعدادی از معترضین "خانواده شهدا" نام خیابان نام گذاری شده در تهران بنام محمدرضا شجریان را به فخری ‌زاده تغییر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، مدت‌ ها پس از طرح بحث نامگذاری خیابان ‌ها به نام مشاهیر و هنرمندان و چهره‌ های علمی و فرهنگی به ‌نام ایران، دو ماه و نیم پس از درگذشت محمدرضا شجریان استاد آواز ایران، سرانجام روز یکشنبه ۳۰ آذرماه خیابان فلامک در منطقه ۲ تهران به نام محمدرضا شجریان تغییر نام داد.

دو روز پس از تغییر نام در عصر سه‌ شنبه، گروهی به عنوان "خانواده شهدا" نام این خیابان را به "محسن فخری‌ زاده"، دانشمند هسته‌ ای ایران که ۷ آذر ماه ترور شد، تغییر دادند.

شورای شهر و شهرداری تهران نسبت به این اقدام هنوز واکنشی نشان نداده ‌اند.

پایگاه خبری شهدای ایران با انتشار تصاویری از حضور چند نفر در خیابان استاد محمدرضا شجریان نوشت: چند تن از خانواده شهدا جهت نشان دادن اعتراض به این اقدام غیر انقلابی شورای شهر تهران، با حضور در خیابان مذکور تابلو خیابان "محمدرضا شجریان" را به شهید "محسن فخری زاده" تغییر دادند.

در این اقدام نمادین پدر یکی از شهدای دانشمند هسته ای (شهید احمدی روشن) با حضور در خیابان نامگذاری شده به نام شجریان اظهار داشت: کسانی که در شورای شهر و شهرداری نشسته اند، باید بدانند که مردم ایران از افرادی چون شجریان که از حامیان فتنه ۸۸ و بهائیت بوده اند، متنفرند.

خانواده شهدا دست نوشته هایی هم در دست داشتند که روی برخی از آنها نوشته شده بود: شجریان یا شهیدان، کدام مهم تر اند؟ پول بیت المال صرف حمایت از حامیان بهائیت شده است، قوه قضاییه چرا برخورد نمی کند؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала