بایدن از ترامپ خواست درباره "حملات سایبری" منتسب به روسیه تحقیق شود

© AP Photo / Andrew Harnikبایدن از ترامپ خواست درباره "حملات سایبری" منتسب به روسیه تحقیق شود
بایدن از ترامپ خواست درباره حملات سایبری منتسب به روسیه تحقیق شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور منتخب آمریکا، از دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی این کشور خواسته تا مسئولین حملات سایبری به سازمان های ایالات متحده را شناسایی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی.ان.ان، جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا، بایدن اظهار داشت: حمله بزرگی علیه سازمانها و وزارتخانه های آمریکایی انجام شده است، اگرچه ما هنوز چیز زیادی نمی دانیم، اما یک چیز را می دانیم، این یک خطر بزرگ برای امنیت ملی است. دولت ترامپ نتوانسته است امنیت سایبری را در اولویت قرار دهد. ما باید پاسخ علنی و روشنی به مسئولیت این حمله بدهیم.

کاخ سفید انتشار بیانیه ای علیه روسیه در حمله سایبری را لغو کرد - اسپوتنیک ایران
کاخ سفید انتشار بیانیه ای علیه روسیه در حمله سایبری را لغو کرد

رئیس جمهور منتخب دولت یادآوری کرد، که پیش از این مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده و ویلیام بار دادستان کل آمریکا از "دست داشتن روسیه" در حملات هکرها به سازمان های دولتی آمریکا خبر داده بودند.

بایدن افزود: اما دولت ترامپ باید رسماً عاملین این حملات را تعیین كند.

این نماینده دموکرات همچنین اشاره کرد: ترامپ "مسئول محافظت از منافع آمریکا" برای چهار هفته دیگر است در حالی که این نماینده جمهوری خواه رئیس جمهور فعلی است.

همانطور که مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریكا گفت: "كاملاً واضح" می توان در مورد مشاركت روسیه در حملات سایبری گسترده به سیستم های دولتی در ایالات متحده صحبت کرد.

با این حال، دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی، بعداً اظهار داشت که روسیه در حملات دخالتی نداشته است، همانطور که تعدادی از رسانه ها ادعا می کنند، اما چین می تواند در پشت این حمله هکرها باشد و تاکید کرد که مقیاس حمله سایبری در رسانه ها اغراق آمیز است.

پیش از این در مورد حمله گسترده هکرها به ایالات متحده از طریق شرکت نرم افزاری "سولار ویندز" گزارش شده بود.

مقامات آمریکایی معتقدند که سازمان های دولتی اهداف اصلی حمله بوده اند. در میان قربانیان وزارتخانه های دفاع، دارایی، امنیت داخلی و تجارت و همچنین وزارت امور خارجه وجود دارد.

علاوه بر این، ممکن است وزارت انرژی ایالات متحده و سازمان ملی ایمنی هسته ای آسیب دیده باشند، اگرچه وزارت انرژی می گوید سازمان ایمنی هسته ای تحت تأثیر قرار نگرفته است.

این حمله به روسیه مرتبط بود، اما هیچ مدرکی ارائه نشد. دیمیتری پسکوف سخنگوی مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه گفت: روسیه هیچ ارتباطی با حمله سایبری ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала