ایران در حال رایزنی برای خرید واکسن خارجی کروناست

© Fotolia / Curioso Photographyایران در حال رایزنی برای خرید واکسن خارجی کروناست
ایران در حال رایزنی برای خرید واکسن خارجی کروناست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر و سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که تهران در حال رایزنی با کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا برای خرید آن است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا ، سیما سادات سالاری امروز چهارشنبه اظهار داشت: وزارت امور خارجه و بانک مرکزی به طور جدی در حال رایزنی برای خرید واکسن کرونا هستند که امیدواریم با کمک آن ها و پیدا کردن روش مناسب برای انتقال ارز این محصول تهیه و وارد کشور شود.

وی بیان کرد: به دلیل اعمال تحریم و دشواری جابه جایی ارز؛ خرید و وارد کردن واکسن خارجی کرونا به ایران دشوار شده اما مسوولان کشور در حال بررسی راه های انجام این کار هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: دشواری در خرید واکسن فقط محدود به کرونا نیست و ایران برای تهیه دیگر داروها از جمله واکسن آنفولانزا هم مشکلاتی دارد که امیدواریم با تدبیر و برنامه‌ریزی این مشکل برطرف شود.

لاری گفت: به جز تلاش برای خرید واکسن خارجی تولید نمونه ایرانی آن هم در مرحله ثبت نام از متقاضیان تزریق قرار دارد و با تکمیل این فرایند به زودی کارآزمایی بالینی و انجام آزمایش بر روی انسان آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: تزریق واکسن کرونا به معنای پایان شیوع و همه گیری این ویروس نیست و تا زمان ریشه‌کنی کامل آن رعایت شیوه نامه های بهداشتی ضروری است.

نمکی: از بهترین منابع واکسن کرونا می‌‌خریم - اسپوتنیک ایران
نمکی: از بهترین منابع واکسن کرونا می‌‌خریم

سخنگوی وزارت بهداشت به احتمال شیوع بیشتر کرونا در زمستان اشاره کرد و از مردم خواست با کم شدن تعداد مبتلایان و جان باختگان، رعایت شیوه نامه ها را فراموش نکرده و از عادی انگاری خطر ویروس  پرهیز کنند.

وی گفت: با فوت ۱۵۳ نفر دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته شمار جان‌باختگان قطعی کرونا در ایران به ۵۴ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.

کرونا یا کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۷۷ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر نیز بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت هشتمین کشور دنیاست.

تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، ایتالیا، انگلیس و فرانسه بیشتر از ایران بوده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است.

بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می‌شوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала