گزارش و تحلیل

هویت حمله کننده به سفارت آمریکا در بغداد

© AP Photo / Khalid Mohammedسفارت آمریکا در بغداد
سفارت آمریکا در بغداد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر کسی پوشیده نیست که به قول دکتر روحانی رییس جمهوری ایران؛ ایرانی ها از انتخاب آقای بایدن خیلی خوشحال نیستند، ولی از شکست آقای ترامپ خیلی خوشحال هستند.

البته اگر نخواهیم شعار بدهیم شاید بتوان گفت برخی در ایران حتی از انتخاب آقای بایدن بسیار خوشحال هستند چرا که امیدوار هستند با آمدن آقای بایدن شرایط تغییر یابد.

به هر صورت آقای ترامپ از لحظه اولی که وارد کاخ سفید شد با کینه و نفرت با ملت ایران رفتار کرد و مشخص است که تا لحظه آخر هم به دنبال آن است که زهر خود را بریزد.

بی دلیل هم نیست که می گویم کینه و نفرت نسبت به ملت ایران، چون از همان لحظه ورود خود به کاخ سفید آقای ترامپ ایرانی ها را در لیست ورود ممنوع به آمریکا قرار داد و حتی نسبت به ایرانی های مقیم آمریکا نیز از خود کینه و نفرت نشان داد.

نباید فراموش کنیم که بخش بزرگی از ایرانی های مقیم آمریکا را ایرانی هایی تشکیل می دهند که در بدو انقلاب در ایران و به دلیل تضاد فکری با شرایط به وجود آمده از ایران به آمریکا مهاجرت کردند و هیچ ارتباطی با نظام جمهوری اسلامی در ایران ندارند که هیچ بلکه حتی در برخی موارد جزو مخالفین نظام جمهوری اسلامی نیز به حساب می آیند، اما آقای ترامپ هیچ تفاوتی میان ایرانی های همسو با جمهوری اسلامی و یا مخالف با جمهوری اسلامی قایل نشد و حتی ورود خانواده ایرانیان مقیم آمریکا و یا حتی ایرانی الاصل هایی که شناسنامه آمریکایی اخذ کرده اند قایل نشد.

این رفتار او نشان داد که وی کلا با ملت ایران مخالف است چه موافق نظام جمهوری اسلامی چه مخالف جمهوری اسلامی.

برخی باور دارند که همه این تفکر های نژاد پرستانه ترامپ علیه ملت ایران به دلیل این است که تحت تاثیر شدید داماد خود جراد کوشنر قرار دارد و تصور می کند یا حد اقل تصور می کرد با خوش خدمتی به لابی های صهیونیستی در آمریکا می تواند در قدرت باقی بماند.

برخی حتی باور دارند وی تصور می کند می تواند نقش استر یا مردخای در روایت های یهودی ها را در عصر جدید بازی کند و هلوکاست جدیدی بر علیه ایرانیان راه بیاندازد تا جشن پوریم جدیدی به نام وی در تاریخ ثبت شود.

ایرانی ها بهترین عطر و ادکلن ها را استفاده می کنند - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ایرانی ها بهترین عطر و ادکلن ها را استفاده می کنند

طی چهارسال اخیر هم آقای ترامپ آنقدر تحت تاثیر نخست وزیر اسراییل آقای بنیامین نتانیاهو قرار داشت که چشم بسته همه دستورات نتانیاهو را عمل می کرد و در واقع حاکم بین المللی آمریکا آقای نتانیاهو بود و نه آقای ترامپ.

به هر صورت اینگونه که اتفاقات اخیر نشان می دهد آقای ترامپ به دلیل شکست مفتضحانه ای که در ایالات متحده در مقابل رقیب دمکرات اش خورده سخت آشفته می باشد.

دلیل اینکه می گویم شکست مفتضحانه به دلیل تعداد آرای کسب کرده وی نیست بلکه به دلیل اتفاقاتی است که در پی انتخابات آمریکا رخ داد و تا به حال آقای ترامپ حاضر نیست شکست را بپذیرد.

تقریبا همه متفق القول هستند که با رسیدن آقای بایدن به قدرت امید تغییر شرایط سیاست های بین المللی ایالات متحده از جمله سیاست هایش در قبال ایران بسیار زیاد است و خوب طبیعی است که برخی از آنهایی که طی چهارسال اخیر سرمایه گذاری های کلانی روی دشمنی ایران و آمریکا کردند و صدها ملیارد دلار ملت هایشان را بیهوده خرج کرده اند امروزه بسیار دلواپس می باشند.

امروزه اینها رسما در کنار اسرائیل قرار گرفته اند و تلاش دارند هر جور شده قبل از پایان ریاست جمهوری آقای ترامپ جنگی را میان ایران و آمریکا راه بیاندازند و در این جنگ تعداد زیادی سرباز آمریکایی کشته شوند تا رییس جمهوری بعدی آمریکا نتواند به این راحتی ها با ایرانی ها کنار بیاید.

خودداری ایران از واکنش نشان دادن نسبت به ترور شهید فخری زاده از یک طرف و اخباری که اخیرا مبنی بر سفرهای سردار قاأنی به عراق و سوریه و لبنان و هماهنگی با همپیمانان ایران جهت پرهیز از هرگونه درگیری با آمریکایی ها نشان می دهد که ایرانی ها در صدد هستند کاری کنند که تله های طرف های مقابل همه شکسته شود و هیچ کدام از نقشه هایشان برای راه اندازی چنین جنگی موفق نشود.

چون به هر حال ایرانی ها می دانند همین که یک ماه دیگر صبر کنند تا کار ترامپ تمام شود بسیاری از مسایل تغییر خواهد کرد نه فقط در رابطه با ایران بلکه حتی در رابطه با اسرائیل و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و دیگر شرایط دوران ترامپ وجود نخواهد داشت تا اینها بخواهند در منطقه جولان بدهند.

گران ترین شهرهای ایران را بشناسید
 - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
شواهد نشان می دهد به سمت گفتگو می رویم

با این شرایط آنچه کاملا مسلم است این می باشد که حملات به سمت منطقه سبز و سفارت آمریکا در بغداد به هیچ وجه نه کار ایران بوده نه کار متحدین ایران، گو اینکه هم ایرانی ها و هم متحدینشان به خون آمریکایی ها تشنه هستند.

به نظر می آید حمله توسط عوامل اسرائیل و یا حتی گروه های تروریستی که خود آمریکایی ها در عراق ایجاد کرده اند انجام شده باشد تا بهانه ای برای حمله آمریکایی ها به نیروهای همسو با ایران در عراق و یا حتی علیه خود ایران را فراهم کنند.

اینکه پنتاگون به یکباره اطلاع رسانی به تیم بایدن را متوقف کرده، خود نیز نکته دیگری است که نشان می دهد مسایلی پشت پرده در حال رخ دادن است و آقای ترامپ نمی خواهد تیم بایدن در جریان باشند تا بعدها همه را در کار انجام شده قرار دهد یا حتی به بهانه جنگ اقدام به اعزام نیروهای ارتش آمریکا به منطقه خاورمیانه نماید تا فضا داخل کشور برای اجرای یک کودتا توسط طرفداران اش محیا گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала