وزارت خارجه روسیه: آمریکا باید بدون پیش شرط به برجام بازگردد

© Sputnik / Press service of the Ministry of Foreign affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه: آمریکا باید بدون پیش شرط به برجام بازگردد
وزارت خارجه روسیه: آمریکا باید بدون پیش شرط به برجام بازگردد
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسکو به این نتیجه رسیده است که بازگشت آمریکا به برجام باید بدون هرگونه پیش شرطی اتفاق بیافتد.

به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه وزارت خارجه روسیه پس از پایان حضور وزیر خارجه روسیه سرگی لاوروف  در دیدار غیر رسمی کشورهای عضو برجام اینطور آمده است.

طبق بیانیه مشترک وزرای کشورهای عضو برجام در پایان کنفرانس ویدئویی روز دوشنبه ، کشورها حمایت خود را از بازگشت آمریکا به این توافق اعلام کردند. وزرا همچنین ابراز تاسف کردند که آمریکا از این توافق خارج شده اما تاکید نمودند که قطع نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد علی رغم همه این مسائل به قوت خود باقیست.

در بیانیه وزارت خارجه به نقل از لاوروف آمده است: « به این نتیجه رسیدیم که بازگشت آمریکا به برجام باید بدون هر گونه پیش شرطی باشد. آماده ایم که با سایر شرکا در این مسیر کار کرده و به آمریکایی برای ایستادن در مسیر اصلاح کمک کنیم. این به نفع همه ماست.»

«مجید تخت روانچی» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران
تخت روانچی: ایران باید از مزایای اقتصادی برجام بهره مند شود

در جریان مراسم لاوروف تاکید کرد که مسکو بیانیه لازم را به رهبریت ایران برای آماده سازی بازگشت فوری به اجرای برجام به صورت کامل در صورت بازگشت آمریکا داده است. وی خاطر نشان کرد: « امیدواریم که این سیگنال را نه تنها اعضای کنونی برجام بلکه واشنگتن هم بشنود. رعایت دقیق مفاد قطع نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل توسط آمریکا یک انتخاب نیست بلکه وظیفه ایست که هر دولتی که در ماده ۲۵ قانون سازمان ملل متحد است باید آنرا اجرا کند.

وزارت خارجه روسیه افزود: تماس ها بین کشورهای اعضای برجام ادامه خواهد داشت. طرف روسی به کار فعال برای اجرای کامل برجام در تمامی جنبه هایش و تکیه بر تعادل تایید شده منافع و اصول ارتباط متقابل متمرکز شده است.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала