کاخ سفید انتشار بیانیه ای علیه روسیه در حمله سایبری را لغو کرد

© Fotolia / Karen Grigoryanکاخ سفید انتشار بیانیه ای علیه روسیه در حمله سایبری را لغو کرد
کاخ سفید انتشار بیانیه ای علیه روسیه در حمله سایبری را لغو کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات آمریكایی بر این باورند كه نهادهای دولتی هدف اصلی حمله سایبری بوده اند. در میان قربانیان می توان به وزارتخانه های دفاع، دارایی، امنیت داخلی و تجارت و همچنین وزارت امور خارجه اشاره کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آسوشیتدپرس به نقل از یک منبع ناشناس آشنا به اوضاع، اعلام کرد: کارمندان کاخ سفید آماده انتشار بیانیه ای با اتهام رسمی علیه روسیه در مورد ادعای این کشور در حمله سایبری گسترده به تعدادی از وزارتخانه های ایالات متحده بودند، اما در آخرین لحظه به آنها دستور داده شد که آن را منتشر نکنند.

واکسن اسپوتنیک وی کرونا - اسپوتنیک ایران
واکنش وزارت خارجه روسیه به اتهام آمریکا درباره حمله سایبری به سازندگان واکسن

پیش از این، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریكا در مصاحبه ای گفته بود كه "كاملاً واضح و روشن" می توان در مورد مشاركت فدراسیون روسیه در حملات سایبری گسترده به سیستم های ادارات دولتی در ایالات متحده گفت.

با این حال، بعداً دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریكا گفت كه چین و نه روسیه، همانطور كه ​​تعدادی از رسانه ها ادعا می كنند، می توانند عامل حمله هكر به تعدادی از وزارتخانه های آمریكا باشند و تأكید كرد كه مقیاس حمله سایبری در رسانه ها اغراق آمیز است.

به گفته این خبرگزاری، هنوز مشخص نیست که آیا پمپئو پیش از آنکه روسیه را در یک مصاحبه متهم کند، این پیام را دریافت کرده است، اکنون مقامات آمریکایی در تلاشند نسخه رسمی ادعای روسیه را منتشر کنند.

پیش از این در مورد نفوذ گسترده هکرها از طریق شرکت نرم افزاری SolarWinds گزارش شده بود.

مقامات آمریكایی بر این باورند كه نهادهای دولتی هدف اصلی این حمله بوده اند. در میان قربانیان می توان به وزارتخانه های دفاع، دارایی، امنیت داخلی و تجارت و همچنین وزارت امور خارجه اشاره کرد.

علاوه بر این، وزارت انرژی ایالات متحده و آژانس ملی ایمنی هسته ای ممکن است آسیب دیده باشند، اگرچه وزارت انرژی می گوید که آژانس ایمنی هسته ای تحت تأثیر قرار نگرفته است. این حمله به روسیه مرتبط بود، اما هیچ مدرکی ارائه نشد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه هیچ ارتباطی با آن ندارد.

پیش از این، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریكا در مصاحبه ای گفته بود كه "كاملاً واضح و روشن" می توان در مورد دخالت فدراسیون روسیه در حملات سایبری گسترده به سیستم های ادارات دولتی در ایالات متحده گفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала