توصیه وزیر دفاع پیشین آمریکا به بایدن: آلمان را مورد بازخواست قرار دهید

© AFP 2023 / Jim Watsonتوصیه وزیر دفاع پیشین آمریکا به بایدن: آلمان را مورد بازخواست قرار دهید
توصیه وزیر دفاع پیشین آمریکا به بایدن: آلمان را مورد بازخواست قرار دهید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر پیشین ایالات متحده به بایدن توصیه کرد تا موضع سخت گیرانه‌ای در قبال آلمان و ترکیه اتخاذ کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر دفاع پیشین ایالات متحده، رابرت ام. گیتس، كه از سال 2006 تا 2011 در دوران رئیس جمهور جورج دبلیو بوش و باراک اوباما خدمت می كرد  به رئیس جمهور منتخب، جو بایدن توصیه كرد كه آلمان و تركیه را مورد بازخواست قرار دهد. وی در مقاله خود برای نیویورک تایمز چنین پیشنهادی را ارائه داد.

به گفته وزیر سابق، رهبر جدید آمریکا با دولت خود مجبور خواهد شد آلمان را به دلیل کمکهای ناچیز خود در حمایت از ناتو و همچنین تلاشهای برلین در مبادله منافع اقتصادی و امنیتی لهستان و اوکراین برای منافع حاصل از استفاده از خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 پاسخ دهد. "

گیتس گفت که بایدن همچنین باید نسبت به ترکیه سخت گیر باشد. وی تأکید کرد که واشنگتن مجبور خواهد شد آنکارا را برای معامله خود با روسیه برای خرید سامانه های پدافند موشکی S-400 بازخواست کند. به ویژه، به گفته وزیر سابق، تحریم های ضد ترکیه اعمال شده توسط رئیس فعلی کاخ سفید، دونالد ترامپ، می تواند گام خوبی در این راستا تلقی شود. همچنین او نوشت ، بایدن مجبور است اقدامات خاصی را علیه ترکیه انجام دهد، زیرا این اقدامات در لیبی و سوریه مغایر با منافع سایر اعضای اتحاد آتلانتیک شمالی است.

در اوایل ماه دسامبر، فیونا هیل دستیار سابق ترامپ، به بایدن درباره روسیه توصیه کرد. وی گفت كه بایدن نباید از رویكرد انكارآمیز اوباما در قبال روسیه استفاده كند و تأكید كرد كه بسیاری از چالش های اساسی كه بایدن با آن روبرو است نیاز به همکاری با مقامات روسی دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала