چرا کمتر کسی از تصویر خود بر روی کارت ملی راضی است +ویدئو

© Photo / IRNAایرانیان برای دریافت هرگونه خدمات باید کارت ملی همراه داشته باشند
ایرانیان برای دریافت هرگونه خدمات باید کارت ملی همراه داشته باشند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سوال مردمی مجری تلویزیون ایران از سخنگوی ثبت احوال در یک برنامه صبحگاهی مورد توجه کاربران بسیاری در فضای مجازی قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال ایران در پاسخ به این سوال که چرا تصویر روی کارت ملی افراد زشت است، توضیح داد: «نرم‌افزاری که برای ثبت عکس است، به صورت زنده تصویر را ثبت می‌کند. در حالی که ممکن است شما در حین عکاسی، چهره واقعی‌تان را گریم کنید در تصویرهای بانک اطلاعات سازمان ثبت احوال این چهره بدون گریم است.»

وی همچنین عنوان کرد: «در عکس‌های آتلیه‌ای، رتوش انجام می‌شود ولی در تصاویر سامانه ثبت احوال، ما از مردم عکس نمی‌گیریم بلکه فیلم می‌گیریم و هوش مصنوعی، چهره افراد را شناسایی و به سامانه منتقل می‌کند. در سامانه ما، تصاویر هموطنان به صورت رنگی و با کیفیت بالا ثبت شده است ولی هنگام چاپ کارت ملی، این تصویر با استفاده از لیزر ثبت و به صورت سیاه و سفید چاپ می‌شود، برای همین کیفیت افت می‌کند.»

بسیاری از کاربران ضمن تایید سوال مجری برنامه و تاکید بر زشت بودن عکس‌های ثبت شده بر روی کارت ملی ایرانیان عنوان می‌کنند حتی با اطمینان می‌توان گفت برخی از این عکس‌‌ها از زشت هم زشت‌تر می‌باشند و شبیه روح سرگردان هستند. غالب کاربران عنوان می‌کنند که این موضوع همیشه برایشان سوال بوده و چه خوب که این سوال مطرح شد تا حداقل پاسخی را بشنوند.

جمعی از کاربران نیز عنوان می‌کنند جعل کارت ملی‌های قدیمی بسیار ساده بود اما با هوشمند شدن این کارت‌ها این اتفاق امکان‌پذیر نیست. این کاربران همچنین با کنایه و تمسخر عنوان می‌کنند در حالی که به پایان قرن روبرو می‌شویم اما همچنان کارت ملی خود را دریافت نکرده‌ایم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала