سرعت بالای شیوع نوع جدید ویروس کرونا در انگلیس

© AP Photo / Alberto Pezzaliسرعت بالای شیوع نوع جدید ویروس کرونا در انگلیس
سرعت بالای شیوع نوع جدید ویروس کرونا در انگلیس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان انگلیس شیوع سریع نوع جدید ویروس کووید-19 در این کشور را تأیید کردند.

به گزارش اسپوتنیک، پروفسور کریس ویتی، مشاور عالی پزشکی انگلستان در بیانیه‌ای اعلام داشت: نوع جدید ویروس کرونا که در انگلیس شناسایی شده است با سرعت بیشتری در حال شیوع بوده و این موضوع احتیاط بیشتر مردم را می‌طلبد.

حساسیت به واکسن کرونا در انگلیس؛ یک چالش جدید  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
حساسیت به واکسن کرونا در انگلیس؛ یک چالش جدید

در بخشی از این بیانیه آمده است: با گسترش سریع نوع جدید ویروس، بر اساس پیش بینی‌های اولیه و رشد سریع عفونت‌ها در جنوب شرقی انگلیس، هیئت مشاوره تهدیدات ویروس تنفسی جدید و نوظهور، اکنون معتقد است که نوع جدید ویروس می‌تواند با سرعت بیشتری گسترش یابد.

پروفسور ویتی بیان داشت: ما به سازمان بهداشت جهانی هشدار داده‌ایم و همچنان برای بهبود درک خود، داده‌های موجود را تجزیه و تحلیل می‌کنیم. هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که نوع جدید ویروس باعث مرگ و میر بالاتر شود یا واکسن‌ها و درمان‌های موجود را تحت تأثیر قرار دهد، اما تحقیقات فوری برای تأیید این موضوع در حال انجام است.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس پس از دریافت اطلاعات مربوط به نوع جدید ویروس، با اعضای کابینه وارد جلسه خواهد شد. جانسون قرار است یک کنفرانس مطبوعاتی با ویتی برگزار کند و در آن کنفرانس احتمالاً از تشدید قوانین موجود بعد از کریسمس و لغو برنامه‌های 23 تا 27 دسامبر خبر خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала