ادامه افزایش قیمت نفت در جهان: رکورد جدید

© Fotolia / stockphoto maniaادامه روند افزایش قیمت نفت در جهان
ادامه روند افزایش قیمت نفت در جهان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاملات نفت روز جمعه در بالاترین قیمت ۹ ماه گذشته بسته شد و با خوش بینی سرمایه گذاران به تاثیر مثبت واکسیناسیون کووید ۱۹ و افت ارزش دلار آمریکا، برای هفتمین هفته متوالی افزایش داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۷۶ سنت معادل ۱.۵ درصد افزایش، در ۵۲ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷۴ سنت معادل ۱.۵ درصد افزایش، در ۴۹ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه بسته شد و رشد هفتگی خود را به بیش از پنج درصد رساند. هر دو شاخص در بالاترین قیمت از اواخر فوریه تاکنون بسته شدند.

هر دو شاخص روز پنج شنبه با خوش بینی به پیشرفت لایحه کمک مالی کرونایی در آمریکا، تقاضای قوی پالایشگاههای آسیایی و افت ارزش دلار صعود چشمگیری پیدا کرده بودند.

دلار آمریکا روز جمعه اندکی بهبود یافت اما نزدیک به پایینترین سطح خود در دو سال و نیم گذشته که روز پنج شنبه به آن نزول کرده بود، ایستاد. دلار ضعیفتر، نفت و سایر کالاها را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر می کند.

پیش بینی میلیون ها بشکه نفت اضافی در جهان - اسپوتنیک ایران
پیش بینی میلیون ها بشکه نفت اضافی در جهان

قانونگذاران آمریکایی در تلاش برای رسیدن به توافق در خصوص بسته کمک مالی ۹۰۰ میلیارد دلاری تا مهلت تعیین شده هستند اما ممکن است در عوض لایحه بودجه اضطراری را برای جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا تصویب کنند.

نفت هفته جاری از آمار رسمی که نشان داد ذخایر نفت آمریکا بیش از حد انتظار کاهش یافته است، حمایت شد.

طبق گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شمار دکلهای حفاری نفت و گاز آمریکا که معیاری برای سنجش تولید آتی است در هفته منتهی به ۱۸ دسامبر، هشت حلقه افزایش یافت و به ۳۴۶ حلقه رسید که چهارمین افزایش هفتگی متوالی بود.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک و متحدانش در قالب گروه اوپک پلاس با توافق برای افزایش تدریجی تولید در سال آینده از بازار نفت پشتیبانی می کنند. این گروه قرار است تولیدش را در ژانویه ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد و اوایل ژانویه برای تصمیم گیری درباره گام بعدی خود دیدار کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала