کدام تسلیحات روسیه بیشترین ترس را در ناتو بر می انگیزد؟

© Sputnik / Alexei Danichevکدام تسلیحات روسیه بیشترین ترس را در ناتو بر می انگیزد؟
کدام تسلیحات روسیه بیشترین ترس را در ناتو بر می انگیزد؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجله آمریکایی "نشنال اینترست" قدرت و توانایی سامانه های موشکی ضد هوایی اس 400 روسیه را ارزیابی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این نشریه در عنوان مقاله خود را این سوال قرار داد که آیا سیستم دفاع موشکی با استفاده از این موشک ها  "ترس اصلی ناتو" است؟

نشنال  اینترست خاطرنشان می کند که اس 400 از نظر عملکرد و توانایی چندین برابر از سیستم های قبلی اس 300 برتر است. طبق نوشته این نشریه ، اس 300 فقط یک سامانه پدافند هوایی دوربرد است ، در حالی که جدیدترین مجموعه روسی بسیار پرکاربردتر است و به لطف داشتن چهار نوع موشک مختلف ، قادر است اهداف را درهم در  فواصل کوتاه و و هم در فواصل طولانی مورد اصابت  قرار دهد.

پمپئو از خطر موشک های اس 400 خریداری شده توسط ترکیه برای آمریکا سخن گفت - اسپوتنیک ایران
پمپئو از خطر موشک های اس 400 خریداری شده توسط ترکیه برای آمریکا سخن گفت

نویسنده  مقاله توضیح می دهد که اس 400 می تواند همزمان تا  80 هدف و 160 موشک هدایت شونده را مورد اصابت قرار دهد که به دلیل گسترش استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود.

نشریه آمریکایی اضافه می کند علاوه بر این روسیه در دهه گذشته  توانسته است بسیاری از قراردادهای صادراتی بزرگ را برای این سیستم دفاع هوایی امضا كند و  در میان مشتریان مشهور اس 400 کشورهایی مانند چین ، ترکیه و هند وجود دارد و عراق ، مصر ، ویتنام ، قطر و عربستان نیز در سال های اخیر علاقه خود را برای خرید یک سیستم دفاع موشکی نشان داده اند.

اس400 (Triumf) نسل جدید سامانه های پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی "الماس" طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته سامانه پدافند هوایی اس-300 به‌شمار می‌رود. 

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала