کاربرد فناوری فیلتراسیون فوق العاده پیشرفته در فضا

© Photo / NASAایستگاه فضایی بین المللی در فضا
ایستگاه فضایی بین المللی در فضا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی از این فناوری برای بازیافت و تصفیه عرق جهت تهیه آب آشامیدنی استفاده می کنند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای «newsbreak»، فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی از این فناوری برای بازیافت و تصفیه عرق جهت تهیه آب آشامیدنی استفاده می کنند.

محققان با ذکر این نکته که مشکلات مدرن نیاز به راه حل های مدرن دارند، اعلام کردند که فیلتری که برای بازیافت و تصفیه عرق و حتی ادرار فضانوردان جهت تهیه  آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرد، به زودی می تواند برای تهیه آب آشامیدنی روی زمین نیز راه‌گشا باشد.

موشک ساخت اسپیس ایکس  - اسپوتنیک ایران
پرتاب کپسول با میلیاردها میکروب به فضا

اکنون شرکت «آکواپورین»(Aquaporin)، شرکتی که سیستم بازیابی فاضلاب ناسا را ​​طراحی کرده است، قصد دارد از فناوری خود در زمین هم استفاده کند. این شرکت امیدوار است که این فناوری، دسترسی به آب آشامیدنی را در سراسر جهان بهبود بخشد.

این فناوری شبیه به روشی کار می کند که کلیه های ما آلودگی های مایعات بدن را فیلتر می کنند. در کلیه ها، فاضلاب از پروتئین هایی به نام «آکواپورین»(aquaporin) عبور می کند که عبور همه چیز جز آب را متوقف می کند.

با توجه به اینکه ناسا قصد دارد تا سال 2024 اولین زن و یک مرد دیگر را بر روی کره ماه فرود بیاورد و قصد دارد در دهه 2030 میلادی اولین انسان ها را به سیاره مریخ ببرد، سیستم «آکواپورین» در حقیقت به فضانوردان کمک می کند تا بیش از گذشته به اعماق فضا پرواز کنند.

مطابق با برخی رسانه ها تقریباً 2 میلیارد نفر در جهان به آب آشامیدنی پاک دسترسی ندارند. سیستم شرکت «آکواپورین» می تواند برای از بین بردن آلودگی ها، آلاینده ها و حتی پلاستیک ها از منابع آب استفاده کند تا آن‌ها قابل شرب شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала