اتحادیه اروپا قصد دارد در اینترنت "از ارزش های اروپایی دفاع کند"

© AFP 2023 / Georges Gobetاتحادیه اروپا قصد دارد در اینترنت "از ارزش های اروپایی دفاع کند"
اتحادیه اروپا قصد دارد در اینترنت از ارزش های اروپایی دفاع کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیسیون اروپا روز چهارشنبه استراتژی امنیت سایبری خود را منتشر کرد که برای محافظت از نهادهای اروپایی ، زیرساخت ها و شهروندان در برابر تهدیدهای جدید در اینترنت تدوین شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در اسناد منتشر شده از سوی اتحادیه اروپا آمده است: "استراتژی جدید امنیت سایبری برای حفظ فضای باز و جهانی اینترنت با تقویت ابزارهای تضمین امنیت و دفاع از ارزش های اروپایی و حقوق اساسی همه مردم تدوین شده است."

این استراتژی ایجاد یک "سپر سایبری  با ابعاد اروپایی متشکل از مراکز عملیات امنیتی" را در نظر گرفته است. این مراکز با استفاده از هوش مصنوعی، علائم حمله سایبری قریب الوقوع را شناسایی می کنند ، که باید امکان انجام اقدامات پیشگیرانه قبل از وارد شدن ضربه را بدهد.

مشاور ترامپ سفر به اروپا را به دلیل حملات سایبری منتسب به روسیه رها کرد  - اسپوتنیک ایران
مشاور ترامپ سفر به اروپا را به دلیل حملات سایبری منتسب به روسیه رها کرد

همچنین برنامه ریزی شده است که یک نهاد دائمی در داخل اتحادیه اروپا ایجاد شود که هماهنگی مبارزه با تهدیدهای مجازی بین ساختارهای مختلف اتحادیه اروپا و مقامات کشورهای اروپایی را تضمین کند.

علاوه بر این ، اتحادیه اروپا در نظر دارد موضوع امنیت جهانی اینترنت را در سازمان ملل مطرح کند و همچنین در این زمینه با سایر کشورها و سازمان ها از جمله ناتو همکاری کند.

در هفت سال آینده ، اتحادیه اروپا قصد دارد 2 میلیارد یورو در زمینه امنیت سایبری سرمایه گذاری کند که  علاوه بر بودجه ای خواهد بود که کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای این اهداف در سطح ملی اختصاص می دهند.

به نوبه خود ، اداره  سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد که ، رژیم فعلی تحریم های اتحادیه اروپا در مقابل حملات سایبری با اقدامات محدود کننده بیشتر تقویت شود. همچنین پیشنهاد می شود برای تسریع در روند کار ، چنین مجازاتی با اکثریت ساده آرا وضع شود . در حال حاضر کسب حمایت 27 کشور عضو اتحادیه اروپا برای تصویب لیست تحریم ها ، ضرورت دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала