ازسرگیری نبردها در قره باغ

اشتراک
با وجود دخالت صلحبانان روسیه، نبردها بر سر دو روستای مورد اختلاف در قره باغ از سر گرفته شد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به منبعی در سازمان امنیت جمهوری برسمیت شناخته نشده قره باغ، با وجود دخالت صلحبانان روسیه، نبردها بر سر دو روستای مورد اختلاف در قره باغ از سر گرفته شد.

منبع نامبرده متذکر شد که تیراندازی متقابل به علت بروز مسائلی در مرزبندی اراضی صورت گرفته است. قصبه خیتسابرد و خین طاهر در منطقه هادروت پس از پایان عملیات جنگی، تحت کنترل نیروهای ارمنی قرار گرفتند، اما در نقشه های صلح بانان این دو قصبه در منطقه آذربایجانی قید شده بود.

سفیر سابق ایران در آذربایجان: باکو باید مراقب آنکارا باشد  - اسپوتنیک ایران
سفیر سابق ایران در آذربایجان: باکو باید مراقب آنکارا باشد

روز 12 دسامبر حافظان صلح روسیه به تدقیق مرزها پرداختند و این دو قصبه را به کنترل ارمنستان بازگرداندند. آذربایجانی ها به پاسگاه حافظان صلح روسیه مراجعه کردند و حق خود بر این دو قصبه را اعلام کردند و صلحبانان روسیه این موضوع را به اطلاع استپاناکرت رساندند و آنها نیز نظر خود را در این باره منتقل کردند که بعد حافظان صلح روسیه در این خصوص با باکو تماس گرفتند. پس از آن نبردها شروع شد. آذربایجانی ها،گروه نظامیان قره باغ به تعداد 200 نفر را محاصره کردند و حدود 10 سرباز را اسیر کردند.

تا روز 14 دسامبر نظامیان آذربایجانی به اقامت در خین طاهر ادامه دادند.  طرف ارمنی محاصره نیروهای دشمن را اعلام کرد. خیتسابرد تحت کنترل نیروهای ارمنستان قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала