رسانه‌ها: نفتکش ایران برای بارگیری نفت به سواحل ونزوئلا رسید

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رسانه‌ها: نفتکش ایران برای بارگیری نفت به سواحل ونزوئلا رسید
 رسانه‌ها: نفتکش ایران برای بارگیری نفت به سواحل ونزوئلا رسید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نفتکش در اجاره ایران برای بارگیری نفت به سواحل ونزوئلا رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ با استناد به اسنادی که در اختیار داشت گزارش داد که نفتکش Ndros  که توسط شرکت ملی نفت ایران  اجاره شده است، برای بارگیری نفت به سواحل ونزوئلا رسیده است. بلومبرگ در گزارش خود اشاره می‌کند که روابط بین دو کشور تحت تحریم های ایالات متحده به طور فزاینده ای نزدیک می‌شود.

نفتکش ایران در ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
کمک ایران به ونزوئلا در رفع کمبود سوخت

این آژانس خاطرنشان می کند که طبق اسناد، نفتکش Ndros باید 1.9 میلیون بشکه نفت Merey 16 را در بندر خوزه بارگیری کند. در اسناد آمده است: شرکت ملی نفت ایران به عنوان مشتری و شرکت ملی نفت ونزوئلا به عنوان ارسال کننده ذکر شده است.

این آژانس گفت که تهران بنزین و غذا به ونزوئلا می‌فرستند و کاراکاس هزینه کمک ‌های ایران را با طلا می‌پردازد. به این ترتیب، در اوایل ماه دسامبر، ایران بزرگترین محموله کشتی‌های سوخت را به ونزوئلا فرستاد - در کل، حدود ده تانکر با سوخت وجود داشت.

ایالات متحده بارها با همکاری ایران و ونزوئلا مخالفت کرده و تحریمهایی را علیه هر دو کشور وضع کرده است. وزارت دادگستری این کشور در ماه اوت از توقیف چهار تانکر حامل نفت ایران برای ونزوئلا بود، خبر داد. با این حال، بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران یادآور شد که سوخت توقیف شده توسط واشنگتن متعلق به ونزوئلا است و نه ایران.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала