پمپئو: وزارت دفاع ترکیه و ۴ شهروند این کشور تحریم می شوند

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر پمپئو: وزارت دفاع ترکیه و ۴ شهروند این کشور تحریم می شوند
پمپئو: وزارت دفاع ترکیه و ۴ شهروند این کشور تحریم می شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده آمریکا، محدودیت هایی را برای وزارت دفاع تركیه و اسماعیل دمیر وزیر دفاع ترکیه و سه شهروند دیگر این کشور اعمال می كنند.

به گزارش اسپوتنیک، مایکل پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: تحریم های آمریکا علیه ترکیه به دلیل دستیابی این کشور به سامانه های موشکی ضد هوایی اس-۴۰۰ روسی اعمال شد.

سقوط نرخ لیر، واحد پول ترکیه  - اسپوتنیک ایران
سقوط نرخ لیر، واحد پول ترکیه

وی افزود: امروز ایالات متحده تحریم هایی را علیه سازمان صنایع دفاعی ترکیه اعمال می كند كه آگاهانه در قالب خرید سامانه های موشكی ضد هوایی اس-۴۰۰ با شرکت واردات-صادراتی "روس آبارون اکسپُرت" در اجرای سیاست دولت فدراسیون روسیه در زمینه همکاری نظامی-فنی با کشورهای خارجی، مرجع اصلی صادرات تسلیحات روسیه است، معاملات قابل توجهی انجام داده است.

در پیامی در وب سایت خزانه داری ایالات متحده آمد: مقامات آمریكایی، در چارچوب قانون مقابله با دشمنان آمریكا [کاتسا] از طریق تحریم ها، محدودیت هایی را برای وزارت دفاع تركیه و رئیس آن اسماعیل دمیر وزیر دفاع ترکیه و سه شهروند دیگر جمهوری ترکیه اعمال می كنند.

پیش از این، رویترز گزارش داده بود که واشنگتن در رابطه با خرید سامانه های موشکی ضدهوایی روسی اس-۴۰۰ روسیه قصد دارد دمیر و بخشی را که وی ریاست آن را دارد در لیست سیاه قرار دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала