گزارش و تحلیل

تهران شهری برای همه

© Sputnik / Sergey Mamontovتهران شهری برای همه
تهران شهری برای همه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از مهمترین عوامل پیشرفت یک شهر بالا بودن دانش و آگاهی مدیران شهری به شیوه های نوین مدیریتی است.

یکی از مهمترین عوامل پیشرفت یک شهر بالا بودن دانش و آگاهی مدیران شهری به شیوه های نوین مدیریتی است، در این راستا شهرداری تهران به عنوان متصدی مدیریت شهری پایتخت ایران سلسله نشست های بین المللی تخصصی را شکل داده تا به واسطه متخصصان برجسته ی ایرانی و خارجی، مدیران شهری خود را آموزش داده و در موضوعات مختلف دانش آنان را بالاتر ببرد.

 این نشست ها با هدف بهبود کیفیت زندگی برای اقشار مختلف و گروه های سنی متفاوت در شهر تهران برنامه ریزی شده که اخیراً یکی از این نشست ها به بررسی طراحی شهری مناسب برای کودک و نوجوان پرداخته،  گروه سنی که در سال های آینده نقش مهم و کلیدی در سرنوشت شهر و کشور خود رقم خواهند زد بنابراین در سراسر جهان پرداختن به معضلات کودکان و نوجوانان در حیات شهری یکی از جدی ترین مواضع مدیران شهری می باشد.

در این وبینار تخصصی به بررسی معضلات کودکان و نوجوانان در فضا های عمومی شهری، شیوه های بهبود معابر، افزایش فضا های بازی امن، فضا های سبز مناسب و همچنین فضا های ایده آل برای آموزش پرداخته شد.

دکمه جدید دیگری  در اینستاگرام  - اسپوتنیک ایران
زندگی‌های لایکی کودکان امروز +ویدئو

آقای دکتر زهیر صباغ‌ پور آذریان معاون امور بین الملل مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در رابطه با این نشست به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: در ادامه سلسله نشستهای بین المللی تخصصی مجازی شهرداری تهران وبینار طراحی شهری برای کودک و نوجوان برگزار شد که در آن مهمترین تجارب مدیریت شهری تهران و سایر شهر های جهان در خصوص تسهیل شرایط زیستی کودکان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود:در راستای اشاعه هر چه بیشتر آرمان «تهران، شهری برای همه» و شمول احتیاجات و خواسته های آینده سازان کشور در برنامه ریزی ها و پروژه های شهری تهران، وبینار تخصصی «طراحی شهری برای کودک و نوجوان» با هماهنگی و پیگیری معاونت امور بین‌الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران و به میزبانی معاونت امور بین الملل شهرداری تهران، با سخنرانی دکتر علی مدرس، استاد دانشگاه واشنگتن-تاکوما، دکتر مصطفی موسوی لاری، شهردار منطقه 9 شهرداری تهران برگزار گردید.

معاون امور بین الملل شهرداری تهران ضمن تاکید بر اهمیت پیشرفت تهران به سوی شهری برای اقشار متفاوت با سنین مختلف که از لحاظ امنیت و امکانات شرایط مطلوبی داشته باشد بیان کرد:در این وبینار تخصصی، تجارب برتر با محوریت شیوه های مناسب سازی معابر شهری و پیاده رو ها، فضای سبز، ایجاد فضای امن شهری برای بازی، آموزش و زندگی روزمره کودکان؛ همچنین ایجاد بستر های مناسب برای مشارکت کودکان و نوجوانان در فرایند های تصمیم گیری، تصمیم سازی و اجرای پروژه های شهری مرتبط با کودکان و نوجوانان مطرح شدند.

© SputnikUrban Design for Children and Adolescents
تهران شهری برای همه - اسپوتنیک ایران
Urban Design for Children and Adolescents

آقای دکتر زهیر صباغ پور آذریان خاطرنشان کرد:در پایان این وبینار تخصصی، شرکت کنندگان از جمله مدیران و کارشناسان دست اندرکار طراحی شهری به ویژه در حوزه کودک و نوجوان، به بیان نقطه نظرات و پرسشهای خود پرداختند و مسائل شهری در این زمینه را به بحث و گفتمان گذاشتند.

لازم به ذکر است که این سری نشست ها در زمینه هایی از جمله وضعیت زنان و مادران، مشارکت های اجتماعی و تاثیر آن بر شیوه اداره شهری و همچنین اقدامات شهری برای کنترل شیوع کرونا تا کنون برگزار شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала