گزارش و تحلیل

بچه بازی در فضای سیاسی آمریکا

© REUTERS / Patrick Semanskyبچه بازی در فضای سیاسی آمریکا
بچه بازی در فضای سیاسی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علیرغم همه تلاش های ترامپ برای زیر سوال بردن انتخابات همه و همه در آمریکا تاکید دارد که وی در این انتخابات شکست خورده.

گذشته از همه مباحث و یا جانبداری های سیاسی که ممکن است برخی داشته باشند نوع رفتار آقای ترامپ 75 ساله بیشتر شبیه رفتار بچه هایی است که برای حفظ اسباب بازی خود دعوا دارند.

علیرغم همه تلاش های ترامپ برای زیر سوال بردن انتخابات همه و همه در آمریکا تاکید دارد که وی در این انتخابات شکست خورده.

حتی دادگاه عالی آمریکا که سه قاضی اش توسط خود آقای ترامپ تعیین شده اند با اجماع خواسته طرفداران ترامپ برای ابطال انتخابات در چند ایالت را رد کرد.

البته اینجا جا دارد این کار قضات دیوان عالی آمریکا مورد تحسین و تقدیر قرار بگیرد، چون بسیاری باور داشند این قضات ممکن است در صورت بروز چنین مشکلی بر اساس وابستگی های سیاسی و جناحی خود رای دهند در حالی که مشاهده کردیم که این قضات بر اساس مرّ قانون عمل کردند.

آنچه فعلا مشخص است این می باشد که آقای بایدن رییس جمهوری بعدی آمریکا می باشد و به این ترتیب آقای ترامپ دیگر باید اسباب و اثاثیه خود را جمع کنند و هرچه سریعتر کاخ سفید را تخلیه کند.

اما چرا ترامپ هنوز اصرار بر تقلب دارد؟

البته هیچ بعید نیست که حرف های ترامپ صحیح باشد و تقلبی در انتخابات آمریکا صورت گرفته باشد.

ترامپ می گوید بایدن به دلیل تقلب در انتخابات پیروز شد - اسپوتنیک ایران
ترامپ: بایدن به دلیل تقلب در انتخابات پیروز شد

ولی این تقلب باید آنقدر وسیع بوده باشد که بتواند درصد آراء را به شکلی که رخ داده تغییر دهد و چنین اتفاقی فقط در حالی رخ می دهد که ساختار حاکمه آمریکا مخالف ادامه بقای ترامپ در کاخ سفید باشد.

اصرار آقای ترامپ بر زیر سوال بردن انتخابات آمریکا موجب آن می شود که رییس جمهوری بعدی آمریکا با بحران مشروعیت چه داخل و چه خارج آمریکا مواجه شود وهمچنین وی بتواند در داخل آمریکا به عنوان قهرمان مبارزه با ساختار سیاسی فاسد در آمریکا تبدیل گردد.

بدیهی است در چنین شرایطی همه تصمیمات رییس جمهوری بعدی آمریکا زیر سوال خواهد رفت و حتی در سطح بین المللی هم ایشان از اعتبار لازم برخوردار نخواهد بود.

اینکه یک رییس جمهوری اینقدر خود خواه باشد که حاضر باشد برای منافع و خواسته های شخصی خود یک مملکت را پاره پاره کند خود بحثی است که نیاز به تحلیل جداگانه ای دارد، اما به هر حال این رفتار ترامپ در حال دامن زدن به این تفرقه درونی آمریکا می باشد، تفرقه ای که می تواند هر آن موجب آن شود که جنگی داخلی رخ دهد و حتی آمریکا فرو بپاشد.

بسیاری این نکته را بسیار خطرناک می دانند و به همین دلیل است که برای پایان 40 روز آتی لحظه شماری می کنند.

نه فقط داخل آمریکا بلکه حتی خارج آمریکا.

چرا که بسیار محتمل می باشد دیوانه بازی های ترامپ به حدی برسد که وی یک جنگ تمام عیار بر علیه کشور دیگری در جهان از ایران گرفته تا چین و یا حتی روسیه بخواهد راه بیاندازد تا سربازان آمریکایی درگیر این جنگ شوند و بعد داخل کشور طرفداران اش یک جنگ داخلی راه بیاندازند و با کودتایی بر علیه نظام حاکمه آمریکا حکومت را در دست بگیرد.

ملیتا ووینوویچ نماینده سازمان بهداشت جهانی در فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران
سازمان بهداشت جهانی: کرونا جنگ بین بشریت و دنیای ویروس ها است

بدیهی است در صورتی که ارتش آمریکا درگیر جنگ خارجی نباشد ممکن است که جلوی این جاه طلبی های ترامپ مقاومت کند و طرفداران او که تا دندان مسلح هستند را سرکوب کند.

در این شرایط حتی ترامپ می تواند شرایط اضطراری اعلام کند و تحویل و تحول قدرت در آمریکا را به تعویق بیاندازد و برای خود فرصت بخرد.

همچنین برخی اخبار مبنی بر اینکه داماد آقای ترامپ، جراد کوشنر، از محمد بن سلمان پول هنگفتی مطالبه کرده نیز توسط برخی کاربران مخالف سعودی در رسانه های اجتماعی منتشر شده که خوب بدیهی است عربستان سعودی هم حاضر نخواهد بود چنین مبالغی که چندین ملیارد دلار تخمین زده می شود را بدون مقابل تقدیم کند.

ترامپ در مقابل این مبالغ باید خون سربازان آمریکایی را تقدیم بن سلمان کند.

برخی تحلیلگران معتقد هستند که این مبالغ مشروط به راه انداختن یک جنگ تمام عیار بر علیه ایران توسط آمریکا است به صورتی که حتی اگر آقای بایدن به قدرت برسد اینطور نباشد که به راحتی بتواند وارد مصالحه با ایران شود.

هر چه باشد مشخص است که جاه طلبی های آقای ترامپ پایان ندارد و وی این روزها به یک مار زخمی شبیه است که چپ و راست می گردد تا کسی را نیش بزند و به این دلیل نمی توان پیش بینی کرد که اقدام بعدی وی چه خواهد بود اما باید بسیار مراقب قدم های بعدی او بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала