تاکید لاوروف به اهمیت تحقیقات در خصوص ترور فخری زاده

© Sputnik / Press service of the Ministry of Foreign affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر تاکید لاوروف به اهمیت تحقیقات در خصوص ترور فخری زاده
تاکید لاوروف به اهمیت تحقیقات در خصوص ترور فخری زاده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه، در گفتگو با در گفت و گو با و صدا و سیمای ایران، روشن شدن موضوع ترور محسن فخری زاده را برای جامعه بین المللی را مهم ارزیابی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: در تراژدی ترور محسن فخری زاده، این حادثه تروریستی را محکوم کردیم. این ترور را یک دسیسه می دانیم که برای بی ثبات کردن اوضاع منطقه انجام گرفت که بدون آن هم مسائل زیاد دارد که از سالها پیش بر اثر مداخله جویی برخی کشورها بروز کرده است.

مقام روس: ترور فخری زاده، تروریسم دولتی است
 - اسپوتنیک ایران
مقام روس: ترور فخری زاده، تروریسم دولتی است

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: در خصوص دانشمند محسن فخری زاده، دیدید که ما با قاطعیت این ترور را در سطوح مختلف، از جمله در بیانیه وزارت امور خارجه محکوم کردیم. ما این ترور را یک تحریک و در راستای بی ثبات کردن منطقه ارزیابی می کنیم، در منطقه ای که همین حالا نیز مملو از مشکلات و تضادهای گوناگون است، منطقه ای که برای سالها در معرض تلاش قدرت های خارجی برای دخالت در آن بوده است. ما همچنین ارزیابی دقیق و کاملی از ترور فرمانده سپاه قدس سردار سلیمانی در ژانویه امسال ارائه و آن را محکوم کردیم. همانطور که شما هم اشاره کردید آمریکایی ها مسئولیت را ب عهده گرفتند. من معتقدم که این موضع غیرقابل قبولی برای هر کشوری است. من شنیدم که در ایران اعلام شده است که نتایج تحقیقات درباره ترور آقای فخری زاده بدست آمده است، من فکر می کنم که زمانی که ایران تشخیص بدهد که امکان انتشار نتایج تحقیقات میسر است، این برای همه کشورها مهم خواهد بود که از این نتایج آن مطلع شوند.

لاوروف خاطرنشان کرد: امیدواریم نتایج تحقیقات در مورد ترور محسن فخری زاده پس از تکمیل منتشر شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала