تست اچ آی وی کسانی که واکسن استرالیایی کرونا زدند، مثبت شد

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر تست اچ آی وی کسانی که واکسن استرالیایی کرونا زدند، مثبت شد
تست اچ آی وی کسانی که  واکسن استرالیایی کرونا زدند، مثبت شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تست اچ آی وی کسانی که واکسن استرالیایی UQ-CSL v45 علیه کرونا را زدند مثبت شد در حالی که این تست آنها قبل از واکسیناسیون منفی بود.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به بیانیه مشترک دانشگاه کوئینزلند (استرالیا) و شرکت بیوتکنولوژی CSL Limited ، به دنبال این رویداد آزمایشات واکسن استرالیایی کرونا به حالت تعلیق درآمده است.

منظور مثبت بودن تست اچ آی وی چند شرکت کننده در آزمایشات واکسن است که قبلاً تست آنها منفی بوده است.

نتایج آزمایش واکسن فایرز و بیونتک - اسپوتنیک ایران
نتایج آزمایش واکسن فایرز و بیونتک

در بیانیه منتشره آمده است "دانشگاه کوئینزلند و CSL امروز اعلام کردند که با مشورت با دولت استرالیا ، آزمایشات فاز II و III واکسن UQ-CSL v451 ادامه نخواهد یافت زیرا <...> پاسخ ایمنی به یکی از اجزای این واکسن  با تست  HIV تداخل می کند.".

کمیته امنیت ملی استرالیا پس از مرحله اول ناموفق آزمایشات ، تصمیم گرفت واکسن UQ-CSL v451 را از استراتژی دولت برای مبارزه با همه گیری کرونا حذف کند. وجوه تخصیص داده شده برای خرید این واکسن برای  خرید دوزهای بیشتر واکسن های دیگر از جمله AstraZeneca ،Pfizer-BioNTech و نواواکس  خرج خواهد شد

در حال حاضر چندین واکسن کرونا  در جهان از جمله روسیه وجود دارد. در اوایل ماه اوت سال جاری میلادی، وزارت بهداشت روسیه نخستین واکسن در جهان را برای پیشگیری از کووید 19را  که توسط متخصصان مرکز ملی گامالیا با کمک صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ساخته شده، با نام اسپوتنیک  وی ثبت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала