موافقت آسترازنکا برای همکاری با سازندگان واکسن روسی

© AFP 2023 / Paul Ellisموافقت آسترازنکا برای همکاری با سازندگان واکسن روسی
موافقت آسترازنکا برای همکاری با سازندگان واکسن روسی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت آسترازنکا پیشنهاد همکاری با سازندگان واکسن روسی "اسپوتنیک وی "علیه ویروس کرونا را پذیرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت آسترازنکا  اعلام کرد که این شرکت یک برنامه آزمایش بالینی را برای ترکیبی از واکسن ها راه اندازی می کند.

در پیام توییتری سازندگان اسپوتنیک وی آمده است: "ما پیشنهادی ارائه کردیم و آسترازنکا  آن را پذیرفت.در اواخر ماه نوامبر ، تیم تولید واکسن کرونا اسپوتنیک وی به شرکت آسترازنکا  پیشنهاد کرد، در جریان انجام آزمایش های مکرر، واکسن  خود را با  واکسن اسپوتنیک وی تلفیق کند تا کارآیی آن افزایش یابد".

به نوبه خود ، شرکت داروسازی آسترازنکا اعلام کرد  در حال راه اندازی یک برنامه آزمایش بالینی برای ترکیبی از واکسن ها برای پیشگیری از کووید 19 است. این شرکت قصد دارد تحقیقاتی را در این زمینه  با همکاری مرکز علمی گامالیا ، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و شرکت  R-Pharm انجام دهد. خاطرنشان می شئذ ترکیب واکسن های مختلف با تقویت پاسخ ایمنی و افزایش قابلیت دسترسی واکسن ها می تواند گام مهمی در پیشگیری از کووید 19 باشد.

گفته می شود آسترازنکا   تصمیم گرفته است  از یکی از دو جز واکسن روسی اسپوتنیک وی  در آزمایشات بالینی واکسن خود استفاده کند.

حساسیت به واکسن کرونا در انگلیس؛ یک چالش جدید  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
حساسیت به واکسن کرونا در انگلیس؛ یک چالش جدید

اسپوتنیک وی یکی از موثرترین واکسن ها در جهان است که بیش از 90 درصد کارایی دارد. منحصر به فرد بودن واکسن روسی در استفاده از دو مولفه مختلف مبتنی بر آدنو ویروس انسانی در دو تزریق مختلف برای رساندن مواد ژنتیکی پوسته خارجی ویروس کرونا به بدن انسان است. این روش در مقایسه با واکسنهایی که از همان مولفه برای دو تزریق استفاده می کنند ، می تواند پاسخ ایمنی قوی تر و طولانی تر داشته باشد. مرکز گامالیا پس از دریافت نتایج موثر استفاده از واکسن روسی  23 نوامبر سال 2020 به شرکت "آسترازنکا  " پیشنهاد کرد  تا از یکی از اجزای واکسن "اسپوتنیک وی" برای افزایش اثر بخشی واکسن "آسترازنکا  " استفاده کند.

در حال حاضر چندین واکسن کرونا  در جهان از جمله روسیه وجود دارد. در اوایل ماه اوت سال جاری میلادی، وزارت بهداشت روسیه نخستین واکسن در جهان را برای پیشگیری از کووید 19را  که توسط متخصصان مرکز ملی گامالیا با کمک صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ساخته شده، با نام "اسپوتنیک وی" ثبت کرد.

آسترازنکا، یک شرکت بریتانیایی  داروسازی است، که دفتر مرکزی آن، در لندن مستقر می‌ باشد.

این شرکت در سال ۲۰۰۹ از نظر میزان فروش، پس از فایزر، نوارتیس، سانوفی و گلاکسواسمیت‌ کلاین به عنوان پنجمین شرکت دارویی جهان، شناخته شده است.

شرکت آسترازنکا محصولات دارویی خود را، در بیش از ۱۰۰ کشور جهان عرضه می‌نماید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала