واکنش کرملین به خودداری ترکیه از خرید واکسن روسی

© Ministry of Health (Russia) /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش کرملین به خودداری ترکیه از خرید واکسن روسی
واکنش کرملین به خودداری ترکیه از خرید واکسن روسی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی کرملین درباره خودداری ترکیه از خرید واکسن روسی ویروس کرونا اظهار نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه، در برابر خودداری ترکیه از خرید Sputnik V، گفت: " نتایج آزمایش واکسن روسی علیه ویروس کرونا نشان دهنده اثربخشی و قابلیت اطمینان آن است."

پسکوف در پاسخ به این پرسش که آیا توسعه داخلی از تمام استانداردها برخوردار است و آیا در مورد اثربخشی آن ابهاماتی وجود دارد؟ گفت: " ما می توانیم به طور قطعی بگوییم - نتایج آزمایشات و آزمایشات نشان می دهد که این یک واکسن بسیار موثر و قابل اعتماد است که می تواند نقش بسیار مهمی در مبارزه با بیماری همه گیر ایفا کند. "

پیش از این، وزارت بهداشت ترکیه گفته بود که آنکارا واکسن روسی را خریداری نمی کند زیرا روند آزمایشگاهی مناسب را طی نکرده است.

Sputnik V اولین واکسن در جهان برای پیشگیری از COVID-19 است؛ وزارت بهداشت روسیه آن را در اواسط ماه اوت ثبت کرد. این دارو توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا و با همکاری صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ساخته است. در تابستان، واکسن با موفقیت دو مرحله تحقیق در مورد داوطلبان بین 18 تا 60 سال را به پایان رساند که در نهایت پاسخ ایمنی و پادتن‌های SARS-CoV-2 ایجاد کردند.

اکنون مرحله سوم آزمایشات بالینی با مشارکت 40 هزار نفر در حال انجام است. در دومین تجزیه و تحلیل موقت داده‌ها، Sputnik V 95٪ کارایی را نشان داد. تحقیقات در بلاروس، امارات متحده عربی، ونزوئلا، کره جنوبی و برخی کشورهای دیگر نیز در حال انجام است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала