واکنش ها به تبلیغ تور ترکیه ویژه تزریق واکسن کرونا در ایران + عکس

© Depositphotos.com / Seregalsvواکنش ها به تبلیغ تور ترکیه ویژه تزریق واکسن کرونا در ایران + عکس
واکنش ها به تبلیغ تور ترکیه ویژه تزریق واکسن کرونا در ایران + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به دنبال تبلیغ «تور ترکیه ویژه تزریق واکسن کرونا»، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران اعلام کرد نشانه‌های فرصت‌طلبی و سوءاستفاده در تبلیغ این تور دیده می‌شود و باید با آن برخورد شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، همزمان با اعلام برنامه زمان‌بندی تزریق واکسن کرونا در برخی کشورها، عده‌ای دست به کار شده و تبلیغاتی را با عنوان تور استانبول ویژه تزریق واکسن کرونا آغاز کرده‌اند. ظاهرا این تور که قیمت آن از ۱۲ میلیون تومان شروع می‌شود، با شعار «سفر و سلامتی» برای اواخر دی‌ماه برنامه‌ریزی شده و بنا بر اعلام، یک روز گشت شهری رایگان هم دارد.

​تبلیغ چنین توری درحالی انجام شده که وزارت بهداشت ترکیه همچنان درحال رایزنی با روسیه، چین و فایزر آمریکا برای تامین واکسن مورد نیاز شهروندانش است. مقامات بهداشتی ترکیه قبلا اعلام کرده‌اند که تزریق این واکسن، در مرحله نخست از کادر درمانی این کشور آغاز می‌شود و در مرحله بعد، گروه سنی زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال در اولویت تزریق واکسن کووید ۱۹ قرار دارند. تزریق این واکسن بنا بر اعلام وزارت بهداشت این کشور، از اوایل سال ۲۰۲۱ به تدریج آغاز می‌شود.

اما واکنش ولی تیموری ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ که تبلیغ تور ویژه تزریق واکسن کرونا را دیده و بررسی‌های اولیه‌ را انجام داده است، یک پیام کوتاه برای ایسنا بود: «فکر نمی‌کنم این تبلیغ کار یک آژانس مسافرتی باشد.»

حرمت‌الله رفیعی ـ رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ـ نیز که درباره تبلیغ این تور تحقیقات اولیه را انجام داده است،  با تکرار حرف معاون گردشگری به ایسنا گفت: این تبلیغ و تور به احتمال زیاد نمی‌تواند کار یک آژانس باشد. ما آژانسی نداریم که در سه نقطه کشور شعبه داشته باشد. مهم‌تر از آن،  نکته‌ای است که تور به انگیزه آن تبلیغ شده است؛ ترکیه هنوز برای تمام شهروندانش واکسن کووید ۱۹ را تامین نکرده، چطور می‌تواند برای مسافر خارجی واکسن داشته باشد!؟

او مسؤولیت برخورد با عوامل این تبلیغ و تور را با نیروی انتظامی دانست و افزود: نشانه‌های فرصت‌طلبی و سوءاستفاده در این تبلیغ مشهود است، اما مجوز این تور را که ما یا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نداده‌ایم، در نتیجه نیروی انتظامی باید وارد عمل شود.

همچنین امیرپویان رفیعی شاد ـ رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی و گردشگری استان تهران ـ درباره اجرای چنین توری اظهارنظر کرد: سفرهایی که به درمان ارتباط دارد قطعا باید توسط دفاتر خدمات مسافرتی انجام شود که مجوزهای گردشگری و توریسم سلامت را دارند. اما از همکارانم استدعا دارم با توجه به این‌که صحت و سقم واکسن کووید ۱۹ و شرایط در کشورهای دیگر هنوز تایید نشده است از اقداماتی که به صنف (دفاتر خدمات مسافرتی) انگ سوءاستفاده می‌زند، خودداری کنند و تا زمانی که موضوع توسط وزارت بهداشت روشن نشده است از اقدامات حاشیه‌ای پرهیز کنند و هوشمندانه رفتار شود.

او تاکید کرد: با توجه به این‌که ویروس کرونا یک اپیدمی در دنیا است، موضع وزارت بهداشت به عنوان عالی‌ترین مقام رسیدگی‌کننده به موضوع بهداشت و درمان کشور باید مشخص شود و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز به عنوان مرجع عالی گردشگری در کشور، نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد. امیدوارم همکارانم (آژانس‌های گردشگری) درباره این مهم با توجه به ضوابط اقدام کنند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала